  • 1. Data: 2021-12-09 13:57:04
    Temat: Prędkość transferu z SSD na HDD, dyski wewnętrzne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Czy to normalne że przenoszenie dużej ilości danych (nie mylić z dużymi
    plikami) jest tak niestabilne?  Przez kilka/naście sekund transfer nie
    przekracza 1MB/s, później skok na średnią a`la 160MB/s pod koniec znowu
    spadek do 1MB/S. Ta średnia to też nie ,monolit - chwilami skacze na
    nawet 220MB aby chwile później pokazywać 80 MB/s. Czy to coś z HDD nie
    tak czy może  chodzi o rodzaj przenoszonych danych.  Był to m.in folder
    z grami Steama objętości około 400GB.

  • 2. Data: 2021-12-09 18:12:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 13:57, trybun pisze:

> [...]
    > nawet 220MB aby chwile później pokazywać 80 MB/s. Czy to coś z HDD nie
    > tak czy może  chodzi o rodzaj przenoszonych danych.  Był to m.in folder

    Bufor systemowy zapisu.
    HDD widocznie wolniejszy i ten spadek to opróżnianie pełnego bufora.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-12-09 21:55:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 9 Dec 2021 13:57:04 +0100, w <sosuf0$c84$3@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

> [...]
    > nawet 220MB aby chwile później pokazywać 80 MB/s. Czy to coś z HDD nie
    > tak czy może  chodzi o rodzaj przenoszonych danych.  Był to m.in folder

    Przenieś jeden plik o rozmiarze 400GB, a nie całe katalogi pełne różnej
    wielkości plików.
    Wtedy można zacząć rozważania.

  • 4. Data: 2021-12-09 23:06:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sosuf0$c84$3@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > Czy to normalne że przenoszenie dużej ilości danych (nie mylić z
    > dużymi plikami) jest tak niestabilne?

    tak

    pliki się kopiuje
    potem kasuje
    nigdy przenosi

    szybciej idzie do zipa i do truecrypta

    > Czy to coś z HDD nie tak

    nie ten typ tak ma

    --
    Piter

    chiński password recovery tool
    https://tinyurl.com/4a6yzy3d

  • 5. Data: 2021-12-10 01:29:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 gru 2021 o 21:55, r...@k...pl pisze:

    > Przenieś jeden plik o rozmiarze 400GB, a nie
    > całe katalogi pełne różnej wielkości plików.

    Jeden plik może być różnie rozsiany po całej partycji...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-12-10 03:49:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-09, trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
    > nawet 220MB aby chwile później pokazywać 80 MB/s. Czy to coś z HDD nie
    > tak czy może  chodzi o rodzaj przenoszonych danych.  Był to m.in folder

    To zalezy. Jeśli kopiujesz stadka małych plików (~<5MB) poprzeplatanych
    dużymi (~>500MB) to tak. Jeśli większość jest duża, to osmielę się
    twierdzić, że normalne to nie jest.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-12-10 10:59:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2021 o 18:12, Irokez pisze:

    > Bufor systemowy zapisu.
    > HDD widocznie wolniejszy i ten spadek to opróżnianie pełnego bufora.

    Czyli normalka dla takich nośników?

  • 8. Data: 2021-12-10 11:00:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2021 o 21:55, r...@k...pl pisze:

    > Przenieś jeden plik o rozmiarze 400GB, a nie całe katalogi pełne różnej
    > wielkości plików.
    > Wtedy można zacząć rozważania.

    Nie chce mi już sie z tym grzebać,. Ale mam odnośnik, kilka takich
    zestawów miałem także  na zewnętrznym HDD, tu wykres transferu prosty
    jak strzała, po uruchomieniu od razu wskakuje na 125MB i tak bez żadnych
    wahań do końca. Niby w stosunku do wewnętrznego HDD średnia prędkość
    transferu niższa, ale jak stabilna.

  • 9. Data: 2021-12-10 11:00:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2021 o 23:06, PiteR pisze:
    > in <news:sosuf0$c84$3@gioia.aioe.org>

> [...]

    Super, dzięki. Bo już się zastanawiałem czy dysku nie zwrócić.

  • 10. Data: 2021-12-10 11:02:13
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > To zalezy. Jeśli kopiujesz stadka małych plików (~<5MB) poprzeplatanych
    > dużymi (~>500MB) to tak. Jeśli większość jest duża, to osmielę się
    > twierdzić, że normalne to nie jest.

    No, niby to logiczne, ale przegrywa w konfrontacji z zachowaniem HDD
    zewnętrznego. Transfer podobnych danych poprzez USB jest o niebo
    stabilniejszy..