  • Data: 2020-06-27 20:27:58
    Temat: Re: Problem z białym pyłem
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Kowalski napisał(a) w wiadomości:
    <5ef32f63$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    https://portal-cynkowniczy.pl/qa/co-to-jest-biala-ko
    rozja-i-o-czym-nalezy-pamietac-jesli-wys
    tapi/
    >Przed zadaniem pytania, gruntownie szukałem odpowiedzi w sieci. We wszstkich
    >zródłach, które znalazłem jest mowa o działaniu wilgoci, krótko po
    >ocynkowaniu. W moim przypadku, elementy dawno temu zakupione, przechowywane
    >były w pudełku na przybory wędkarskie, które było umieszczone w szafie w
    >suchym pokoju. Dla mnie, te elementy mają wartość zabytkową. Można czyścić
    >mechannicznie, a potem prysnąć lakierem, ale wtedy nie będą wyglądały tak
    >jak kiedyś. Za zistniałą sytuację, winił bym producenta elementów. W
    >przypadku producentów z zagranicy, nie było takich problemów.

    W dawno zapomnianej szafce, w pokoju nie piwnicy, miałem trochę
    drobnicy metalowej. Np. stare sfatygowane wkrętaki, sprężynki,
    kątowniki, blaszki, inne kawałki różnych metali... Niektóre z nich
    np. wkrętak pokryły się właśnie białym nalotem. Nie wiem czy
    cynkowawne, może niklowane/chromowane? Miały też
    charakterystyczny zapaszek. Trochę to zeszło po potraktowaniu
    Cilitem czy pdobnym "kamieniożerczym".
    Kojarzy mi się, że metale byly różne. Na pewno cynkowane?

    Arek