  • 1. Data: 2020-06-24 00:40:12
    Temat: Problem z białym pyłem
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...com>

    Obudowy niektórych półprzewodników mocy (tranzystory w obudowie TO-3, ekrany
    filtrów) były cynkowane. Po wielu latach, powłoka cynkowa pokrywa się białym
    proszkiem. Co jest tego przyczyną i jak temu zapobiegać ?.

  • 2. Data: 2020-06-24 00:59:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na grupie technicznej wypada mieć podstawowe wiadomości z innych dziedzin. Zamiast
    pytać sprawdził byś to co najbardziej prawdopodobne czyli tlenek cynku. W jakiej
    występuje postaci, jaki ma kolor, jakie właściwości.

  • 3. Data: 2020-06-24 10:56:04
    Temat: Re: Problem z białym pyłem
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 24 czerwca 2020 00:59:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Na grupie technicznej wypada mieć podstawowe wiadomości z innych dziedzin. Zamiast
    pytać sprawdził byś to co najbardziej prawdopodobne czyli tlenek cynku. W jakiej
    występuje postaci, jaki ma kolor, jakie właściwości.

    Panie Zenku, pytanie tutaj nie jest niczym złym, tym różni się ta grupa od
    elektrody.

    Odnośnie tego co wypada, a co nie - 'sprawdziłbyś' piszemy łącznie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2020-06-24 11:05:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2020 00:40:12 +0200, Jan Kowalski napisał(a):

    > Obudowy niektórych półprzewodników mocy (tranzystory w obudowie TO-3, ekrany
    > filtrów) były cynkowane. Po wielu latach, powłoka cynkowa pokrywa się białym
    > proszkiem. Co jest tego przyczyną i jak temu zapobiegać ?.

    https://portal-cynkowniczy.pl/qa/co-to-jest-biala-ko
    rozja-i-o-czym-nalezy-pamietac-jesli-wystapi/
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-06-24 12:45:56
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > https://portal-cynkowniczy.pl/qa/co-to-jest-biala-ko
    rozja-i-o-czym-nalezy-pamietac-jesli-wystapi/
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.
    Przed zadaniem pytania, gruntownie szukałem odpowiedzi w sieci. We wszstkich
    zródłach, które znalazłem jest mowa o działaniu wilgoci, krótko po
    ocynkowaniu. W moim przypadku, elementy dawno temu zakupione, przechowywane
    były w pudełku na przybory wędkarskie, które było umieszczone w szafie w
    suchym pokoju. Dla mnie, te elementy mają wartość zabytkową. Można czyścić
    mechannicznie, a potem prysnąć lakierem, ale wtedy nie będą wyglądały tak
    jak kiedyś. Za zistniałą sytuację, winił bym producenta elementów. W
    przypadku producentów z zagranicy, nie było takich problemów.

  • 6. Data: 2020-06-24 15:13:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak szukałeś i znalazłeś to czego się tutaj spodziewałeś? Że ktoś napisze że
    wystarczy na 10 sekund położyć obok kawałka kryptonitu i białe na zawsze zniknie.

  • 7. Data: 2020-06-25 00:39:23
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 24/06/2020 15:13, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak szukałeś i znalazłeś to czego się tutaj spodziewałeś? Że ktoś napisze że
    wystarczy na 10 sekund położyć obok kawałka kryptonitu i białe na zawsze zniknie.

    Zastanawia mnie co takie (jak i poprzednia tego autora) odpowiedzi
    wnoszą. Oprócz niepotrzebnie nieprzyjazno-konfrontacyjnej atmosfery
    oczywiście.

  • 8. Data: 2020-06-25 00:59:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zastanawiaj się dalej.

  • 9. Data: 2020-06-25 09:09:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Silver Dream ! <s...@n...net> wrote:

    > Zastanawia mnie co takie (jak i poprzednia tego autora) odpowiedzi
    > wnoszą. Oprócz niepotrzebnie nieprzyjazno-konfrontacyjnej atmosfery
    > oczywiście.

    Kolega, jak mniemam, nowy, i nie poznał jeszcze kogutka...

    --
    Do dyżurnego lekarza w klinice położniczej przychodzi licealistka i pyta:
    - Czy mogłabym na godzinę wypożyczyć noworodka?

  • 10. Data: 2020-06-25 10:00:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2020 00:39:23 +0200, Silver Dream ! napisał(a):

    > Zastanawia mnie co takie (jak i poprzednia tego autora) odpowiedzi
    > wnoszą. Oprócz niepotrzebnie nieprzyjazno-konfrontacyjnej atmosfery
    > oczywiście.

    Zenuś nie przepuści żadnej okazji by poczuć się lepszym :)
    --
    Jacek
    I hate haters.