-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Marek <f...@f...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Problem z klimatyzatorem
Date: Mon, 23 Jan 2017 12:11:08 +0100
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
In-Reply-To: <5885b58e$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5885b58e$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
User-Agent: Groundhog 2.06 Newsreader for Android.
Lines: 46
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: apn-37-249-52-85.dynamic.gprs.plus.pl
X-Trace: 1485169873 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 37.249.52.85:36968
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1368411738
X-Received-Bytes: 3442
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:37670
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 23 Jan 2017 08:49:30 +0100, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> Przyczyną może być obniżenie temperatury parowania i przez to
> skuteczniejsze osuszanie powietrza (do niższego punktu rosy).
Dziękuję za sugestie.
Co może być przyczyna takiego obniżenia?
> 1.Taki efekt jest przy utrudnionej wymianie ciepła w parowniku.
> Sprawdź czy dobrze pracuje wentylator, czy nie jest zatkany przepływ
> (np.kurzem)?
Właśnie też podejrzewam kurz, który blokuje swobodny spływ skroplin.
Niestety w ostatnim przegladzie nie kojarzę aby przedmuchali
parowniki, choć na pierwszy rzut oka nie były zabrudzone. W ogóle jak
przyglądałem się jak fachowcy podchodzą do takiego serwisowania to od
razu przychodzina myśl maksyma "jak chcesz mieć coś dobrze zrobione
to zrób to sam". Ake o tym później.
Siła wydmuchu też może być przyczyną. Teraz skojarzyłem, że właśnie
ostatnio ustawiałem mu obroty na auto, by tak niepotrzebnie mocno nie
dmuchał. Wtedy faktycznie dmucha słabo. Prawdopodobnie wcześniej
ustawiałem na max i nie było wtedy takich problemów. Sprawdzę to.
> 2.Drugą przyczyną zaszronienia może być ucieczka części czynnika
> chłodniczego z układu.
Heh. Jeszcze kilka lat temu jak się zamawiało serwis to sprawdzali
ciśnienie. Teraz przyjeżdża "flachowiec" tylko z jednym śrubokrętem a
na moją sugestie by sprawdzić ciśnienie robi kwaśną minę i stwierdza
"po co to robić, przy takim pomiarze ulatuje czynnik, spada
ciśnienie, będą później problemy". Także ostatnia kontrola ciśnienia
była ze 4 lata temu albo lepiej.
Dla nich najchętniej to tylko dmuchnąć, pogłaskać obudowę i skasować
300 zł za serwis.
Ostatnio jak ich zamawiałem i uprzedzajac, że jest poważniejszy
problem to po przyjeździe bardzo niechętnie przyjęli do wiadomości,
że muszą go rozebrać do rynien i oczyścić.
Nawet bym ich nie zamawiał ale niestety klimatyzator Jest tak
skonstruowany że bałem się go rozebierać by czegoś nie połamać.
Uznałem że przyjrzę się fachowcowi bo będzie wiedział gdzie są ukryte
jakieś zatrzaski i wiedzą gdzie podważyć. A oni na hura "nic na siłę,
wszystko młotkiem". Aż mnie ciarki przechodziły jak trzeszczala
budowa przy jej "fachowym" zdejmowaniu. Wszędzie są tacy fachowcy czy
tylko ja zawsze na takich trafiam?
--
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.17 12:56 Marek
- 23.01.17 13:33 WM
- 23.01.17 14:27 WM
- 23.01.17 15:01 J.F.
- 23.01.17 17:22 t-1
- 23.01.17 18:21 Marek
- 23.01.17 18:22 Marek
- 23.01.17 18:26 t-1
- 23.01.17 19:55 Marek
- 24.01.17 09:21 Konrad Anikiel
- 24.01.17 12:00 WM
- 24.01.17 12:42 J.F.
- 24.01.17 13:09 WM
- 24.01.17 13:14 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Węże do tlenu medycznego
- Taaaaka ryba
- UE i woda pitna do chłodzenia
- Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- Ukraińcy uważają polski sys. antydronowy za najlepszy na Świecie, a rząd w III Rzeczy (pospolitej) woli sys. niemiecki
- "Jeden telefon z Waszyngtonu i nasze samoloty nie wystartują" - czyli to co każdy koder wie
- [słabe wiatry powodują - przyp. JMJ] Energetyczny paraliż w Niemczech
- Automat do bondingu IC
- W Polsce powstaje grawitacyjny magazyn energii
- Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- Inżynieria odprowadzania skroplin
- Maria
Najnowsze wątki
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei