-
Data: 2020-01-30 16:53:34
Temat: Re: Problem z wyłączeniem triaka
Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 30.01.2020 o 16:28, J.F. pisze:
[...]
> Moment Pawle, bo mnie sie wydaje, ze:
> -jest ograniczony dI/dt przy załączaniu. Moze spalic, a ograniczyc ...
> jak nie rezystor, to dlawik.
> albo jakis soft-start. Snubber nie pomoze, a wrecz pogorszy,
>
> -triaki sie wylaczaja w przejsciu pradu przez zero, wiec raczej powolne
> zmiany pradu.
> Chyba, ze to jakis GTO.
>
> -sa wrazliwe na skoki napiecia dU/dt, ktore moga spowodowac wlaczenie.
> I byc moze tu mamy to zjawisko - ze wlaczaja sie zaraz po wylaczeniu.
Wszystko prawda. Ale nie cała. Zwróć uwagę na parametr oznaczany
dI/dt(c). To (c) oznacza, że chodzi o wyłączanie. Przy "normalnym"
obciążeniu nie ma z tym problemów, ale jeśli za triakiem jest jakaś
"elektronika", i ona wyłączy obciążenie szybciej, niż ten parametr, to w
obszarze bramki pozostają nośniki i triak w ogóle się nie wyłącza.
Problem polega na tym, że po pojawieniu się napięcia triak zaczyna
przewodzić, ale ponieważ nośników jest mało, przewodzi tylko bardzo
wąskim kanałem i, mimo małego prądu, gęstość prądu jest duża i lokalnie
przegrzewa strukturę. O szczegóły pytaj speców od przyrządów
półprzewodnikowych. Tą "elektroniką" może być nawet tylko dioda i
kondensator za nią, prąd płynie tylko w szczytach napięcia i jego spadek
jest szybszy, niż te żałosne kilka amperów na milisekundę.
> Akurat tyrystory maja podobne dolegliwosci.
Akurat w tym względzie nie. Tego parametru nawet się nie podaje.
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.20 10:03 Marek
- 31.01.20 10:05 Marek
- 31.01.20 10:07 Marek
- 31.01.20 10:10 Marek
- 31.01.20 11:01 Paweł Pawłowicz
- 31.01.20 11:06 Marek
- 31.01.20 11:42 Paweł Pawłowicz
- 31.01.20 12:33 Marek
- 31.01.20 13:05 Jarosław Sokołowski
- 31.01.20 16:58 wowa
- 31.01.20 17:17 J.F.
- 31.01.20 22:26 Marek
- 31.01.20 22:28 Marek
- 01.02.20 20:51 wowa
- 01.02.20 22:29 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
Najnowsze wątki
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-11-07 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-07 OBD2 napięcie akumulatora
- 2025-11-06 citek i GP.
- 2025-11-06 envelo - list polecony
- 2025-11-06 Ostrów Wielkopolski => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-11-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei