  • Data: 2022-06-22 15:41:13
    Temat: Re: Program do analizy RLC potrzebny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Jun 2022 13:31:43 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Wypróbowywuję i mam pytania:
    > 1. Jak zdefiniować element na którym chcemy mierzyć napięcie wyjsciowe?
    > 2. Jak zdefiniować źródło? Jest tam kilka możliwości od None do Noise.
    > Kiedy wybiorę Sine to jak się to ma że w rzeczywistości to ma być sinus
    > o zmienianej f w trakcie analizy? A przy tym wyborze definiuję jedną
    > cz.
    >
    > PS. #1 juz wiem, podłączyć woltomierz :) Ale #2 ni cholery. W efekcie

    Probe.

    > rysuje mi prostą Uwy=f(f) na zerowym poziomie.

    Tak w ogole, to Spice potrafi zrobic kilka analiz ...
    -DC Bias czyli ustalony stan stałoprądowy,
    -AC ... czyli analiza AC małosygnałowa amplitudowa,
    -transient, cos niby oscyloskop, obliczanie napiec i prądów w
    kolejnych chwilach czasu.

    Ty chcesz analizy AC, w parametrach analizy podajesz zakres
    częstotliwosci, Spice sam sobie przemiata czestotliwosci źródla.
    Potrzebujesz do tego "Voltage Source AC".
    Ktore ma dwa parametry, dla DC i dla AC.
    Chcesz ustawic AC, ale czasem mogą sie przydać tez parametry DC,
    np dla ustalenie punktu pracy.

    No i zródła maja jeszcze dodatkowe parametry dla analizy "transient",
    gdzie mozesz wybrac typ - np sinusoidalny lub impulsowy,
    dla sinusoidy podajesz czestotliwosc i napiecia.
    Tylko tu nie zrobisz przemiatania czestotliwosci, natomiast mozesz
    zobaczyc co sie bedzie dzialo w ukladzie, i czy aby na pewno bedzie
    sinusoida na wyjsciu.

    J.