    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programator do nowych AVR - UPDI
    Date: Tue, 12 Jan 2021 09:45:20 +0100

    W dniu 2021-01-11 o 18:34, M M pisze:
    > Kiedyś mocno siedziałem w temacie AVR ale trochę wypadłem z obiegu, widzę że
    Microchip po przejęciu Atmela nadal rozwija te produkty, ale te najnowsze programuje
    się inaczej niż 20 lat temu - jeden drut zwany UPDI. Są nawet jakieś programatory do
    tego, ale szukam takiego który umie też podać impuls 12V do odblokowania - oryginalny
    "ATPOWERDEBUGGER" jest drogi, zna ktoś łatwo dostępne, tanie i działające też pod
    Linuksem zamienniki? Raczej coś gotowego, mało czasu na własne rzeźbienie czegoś co
    można by mieć gotowe w granicach powiedzmy 100 PLN. Szukanie na alle... po "updi" w
    opisie znajduje głównie same mikrokontrolery. Docelowy układ do programowania to
    AVR128DB28 (fajnie że wciąż dostępny w DIP do celów "hobbystycznych") - o ile (mam
    nadzieję) avr-gcc już go obsługuje. Ktoś coś?

    Jest cos takiego
    https://kamami.pl/programatory-avr/578657-mplab-snap
    -programator-debugger-dla-mikrokontrolerow-microchip
    -pg164100.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3491641.html
    tyle że coś pod AS7 nie bardzo chodzi, trzeba zmodyfikować program
    wewnątrz a aby to zrobić trzeba zainstalować mplab-a :( nie wiem jak pod
    linuksem ale pod windą cos mi on nie chodzi, nie włącza zasilania na
    układ, więc na razie leży bo nie ma na niego czasu.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3696770.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3620109.html

    --
    Janusz