  • 11. Data: 2014-03-22 21:09:55
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, March 21, 2014 11:50:23 AM UTC+1, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Eee... A po co wyższe wykształcenie programiście PHP?

    Np. żeby potrafił rozwiązać numerycznie równanie nieliniowe,
    potrafił wykryć cykl w grafie i parę innych rzeczy, które
    mogą się trafić.

    Ale to w ogóle ciekawe pytanie - po co programiście wykształcenie?
    Przecież chodzi o to, żeby literki na siebie nie nachodziły i jakoś
    to będzie.

    w.

  • 12. Data: 2014-03-22 21:39:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-22 21:09, Wojciech Muła wrote:
    > Np. żeby potrafił rozwiązać numerycznie równanie nieliniowe,
    > potrafił wykryć cykl w grafie i parę innych rzeczy, które
    > mogą się trafić.

    W PHP? W "technologiach webowych"? Eeee... a gdzie? Widziałeś jakieś
    tego typu zagadnienia w PHP na żywo? Z chęcią zobaczę gdzie
    programatorzy w PHP zajmują się rozwiązywaniem równań nieliniowych w
    kolejnym żałosnym CMSie.

  • 13. Data: 2014-03-23 02:35:36
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, March 22, 2014 9:39:00 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > tego typu zagadnienia w PHP na żywo? Z chęcią zobaczę gdzie
    > programatorzy w PHP zajmują się rozwiązywaniem równań nieliniowych w

    Tak widziałem na żywo i to nie był żaden CMS (PHP to nie tylko CMS,
    czy gówniane forum lub blog), lecz komercyjny system dla banku.

    w.

  • 14. Data: 2014-03-23 11:00:41
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sat, 22 Mar 2014 18:35:36 -0700 (PDT), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > Tak widziałem na żywo i to nie był żaden CMS (PHP to nie tylko CMS,
    > czy gówniane forum lub blog), lecz komercyjny system dla banku.

    Pisany w PHP? Lol.

    RW

  • 15. Data: 2014-03-23 17:59:42
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, March 23, 2014 11:00:41 AM UTC+1, Roman W wrote:

    > Pisany w PHP? Lol.

    A w czym powinien być napisany?

    w.

  • 16. Data: 2014-03-23 18:54:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-23 02:35, Wojciech Muła wrote:
    > lecz komercyjny system dla banku.

    A istniało jakiekolwiek uzasanienie użycia *tego* języka poza taniością
    programistów?

  • 17. Data: 2014-03-23 20:39:19
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, March 23, 2014 6:54:50 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > A istniało jakiekolwiek uzasanienie użycia *tego* języka poza taniością
    > programistów?

    Nie znam powodów takiej decyzji (a gdybym znał, to obowiązuje
    mnie NDA). Ciekawe skąd przekonanie, że programiści byli tani?

    w.

  • 18. Data: 2014-03-23 23:09:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-23 20:39, Wojciech Muła wrote:
    > Nie znam powodów takiej decyzji (a gdybym znał, to obowiązuje
    > mnie NDA). Ciekawe skąd przekonanie, że programiści byli tani?

    Ja nie twierdze że *Ci* programiści byli tani, ja twierdzę że ciężko
    uzasadnić wybór PHP inaczej niż "10 studentów za tysiaka da radę" lub
    "łatwo podpiąc pod MySQL" co w obydwu przypadkach nie jest żadnym
    argumentem dla banku (lub nie powinno być, bo banki nie takie dziadostwo
    robią i jakoś im to uchodzi).

    *CHYBA* że "bankowy" oznacza np. systam zarządzania czasem pracy
    serwisów sprzątających w *banku*. To wtedy faktycznie. MySQL + 10
    studentów da radę.

    PS. Jeśli piszesz "Tak widziałem na żywo" a potem NDA to w zasadzie ja
    wczoraj widziałem różowego jednorożca pilotującego F16. Napisz coś
    więcej, inaczej to będzie śliczna bajeczka o dobrej królewnie PHP która
    tylko za dnia jest taka brzydka, a jak nikt nie patrzy to po nocach
    iplementują krzywe równania w PHP w banku za ciężkie pieniądze.

  • 19. Data: 2014-03-24 08:10:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > A istniało jakiekolwiek uzasanienie użycia *tego* języka poza taniością
    > programistów?

    A co za różnica, w jakim języku napisze się subsystem do obsługi stron
    www? On i tak nie ma (przynajmniej jak pracowałem nad takimi systemami,
    to zaden z nich nie miał) bezpośredniego dostępu do bazy bankowej. A
    jeśli ktos potrafi dobrze napisać interface do wyklikania przelewu, to
    co za róznica, w jakim języku zostanie to napisane?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 20. Data: 2014-03-24 10:51:26
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, March 23, 2014 11:09:56 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > *CHYBA* że "bankowy" oznacza np. systam zarządzania czasem pracy
    > serwisów sprzątających w *banku*. To wtedy faktycznie. MySQL + 10

    Sorry, ale to jest Twoje stereotypowe myślenie - że, jak PHP, to bida
    z nędzą i studenciaki za tysiaka. No to mówię, że tak nie jest, że
    można robić zaawansowane rzeczy, które piszą nieźli programiści i robią
    to na tyle dobrze, że klienci są skłonni płacić sporą kasę, także
    za support.

> [...]
    > tylko za dnia jest taka brzydka, a jak nikt nie patrzy to po nocach
    > iplementują krzywe równania w PHP w banku za ciężkie pieniądze.

    Przykro mi, ale nie mam możliwości jakiegoś formalnego uwiarygodnienia
    swoich stwierdzeń, można wierzyć, albo nie.

    w.