-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 5 Nov 2014 18:43:08 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Projekt 30
In-Reply-To: <545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1411051813140.1788@quad>
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 87
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1415209602 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18093 83.15.167.123:64374
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548665
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
>>
>> Chodzi o to, że jadąc 30km/h przejedzie więcej samochodów (w jednostce
>> czasu) niż przy większych prędkościach.
>
> Jest to dosyc ciekawe stwierdzenie. Kolega zapewne humanista, ale czy az tak
> kolega sie nudzil na lekcjach fizyki w podstawowce?
Kolega Liwiusz pewnie do 50 liczyć umie, a sądzę że z grubsza zna
komentarz niejakiego Nelsona (admirał taki): "więcej statków zatonęło
wskutek nieznajomości zasad logiki niż nieznajomości nawigacji".
Powiadasz w poście obok:
> Bo jesli abstrachujemy od wszelkich innych
> czynnikow (a kolega nie wspomina, jakoby takie mial na mysli),
> to rzecz jest oczywista: im szybciej samochod jedzie, tym krocej
> znajduje sie na danym obszarze, tym szybciej zatem go uwolni
> od swojej obecnosci i zrobi miejsce dla kolejnego samochodu.
Aha.
A ile miejsca taki szybciej jadący samochód potrzebuje PRZED
sobą, aby ta jazda mogła być bezpieczna?
To raz.
Co się dzieje, jak samochody *ruszają* tudzież *hamują*
na początku i końca "odcinka zajmowanego", z wyłączeniem
rzadkich przypadków (zjazdy z autostrad na których promienie
skrętu odgałęzień osiągają "kolejowe" rozmiary)?
Co się dzieje, jeśli cała paczka kierujących *bardzo*
dosłownie usiłuje jechać "na zderzaku" i równowaga
takiej jazdy zostanie zachwiana, albo jak kto woli,
o ile statystycznych minut razy ile tysięcy pojazdów
wydłuża średni czas przejazdu taka niewinna stłuczka?
[...]
>> Otóż to. Skoro kierowcy nie potrafią jeździć, należy zadbać o to, aby
>> skutki ich błędów były mniejsze.
>
> Otoz "nie to". Poprawne logicznie zdanie powinno brzmiec: "Skoro kierowcy
> nie potrafia jezdzic, to jak to sie stalo, ze zostali kierowcami?"
Błąd logiczny, prawdopodobnie zamierzony, znaczy zarzucam Ci erystykę.
Przemycasz mianowicie tezę, że jak ktoś już *zdał* egzamin, to później
"w kwestii wypadkowości" będzie tylko lepiej.
Nie mam danych pod ręką, ale AFAIR to jest ewidentna nieprawda.
Najwięcej wypadków generują (AFAIR) jeźdzcy nabywający przekonania że
już umieją doskonale jeździć, a nie ci, którzy ledwo zdali egzamin.
Permanentne zdawanie egzaminu poprawiłoby znajomość przepisów, ale
z kolei nie implikuje ich przestrzegania, czego dowodzą osoby
znakomicie zdający kolejne egzaminy po kolejnym przekroczeniu
limitu punktowego :>
> I po drugie: to jak to jest wg kolegi - wszyscy kierowcy "nie potrafia jezdzic"?
> Chyba jednak nie! To w takim razie jakim prawem stosuje sie zbiorowo
> rozwiazania utrudniajace zycie?
Ze względu na innych, niestety.
Napisałem "błędy" i skreśliłem, bo w sumie działania umyślne również
wchodzą w rachubę (takie jak wymuszanie pierwszeństwa na przykład,
czasem całkiem umyślne, ale nie wykluczając równie umyślnego
"egzekwowania pierwszeństwa" mimo BRAKU cech wymuszenia przez
innego uczestnika ruchu).
Dla jasności i żeby-nie-było: IMO jest GRUBYM błedem konstrukcyjnym
karanie za *samo* przekroczenie prędkości.
Skutek taki, że kierowcy ostatecznie zatracają zwracanie uwagi na to,
że wyskoczenie zza przeszkody w rodzaju ciężarówki przy 60/40
może być znacznie niebezpieczniejsze niż jazda 90/40 przy
widoczności na boki po 50m (bo akurat pusto).
> A po trzecie: "...aby skutki bledow byly jak
> najmniejsze" - najmniejsze skutki bledow beda niewatpliwie w "strefie 0".
Znowu "tak Ci wychodzi"?
Wydawałoby się, że rozważania dotyczą JAZDY.
A w przeliczeniu na przejechany kilometr - nieprawda.
Śmiertelność z przyczyn innych niż ruch drogowy (trzeba liczyć
WSZYSTKIE skutki, w tym niezabranie ze sobą zapasu jedzenia
i picia) zniweluje zerowe szkody "od ruchu", a dzielenie
przez "zysk" (przejechaną drogą) wprost sprowadzi ryzyko
na kilometr do nieskończoności.
Jak poprzednio, erystyka :]
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.14 20:05 Shrek
- 05.11.14 20:27 bartosz
- 05.11.14 20:35 bartosz
- 05.11.14 21:26 Poldek
- 06.11.14 05:29 Liwiusz
- 06.11.14 06:06 Liwiusz
- 06.11.14 10:42 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 10:46 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 12:37 Shrek
- 06.11.14 12:50 Liwiusz
- 06.11.14 12:55 Shrek
- 06.11.14 12:57 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 13:00 Liwiusz
- 06.11.14 13:24 Shrek
- 06.11.14 13:35 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Felgi
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
Najnowsze wątki
- 2025-12-25 Finlandia przywraca swastykę
- 2025-12-25 Skuteczność wymiaru sprawiedliwości
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem