-
Data: 2014-11-06 15:07:37
Temat: Re: Projekt 30
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2014-11-06, o godz. 14:24:41
Shrek <...@w...pl> napisał(a):
> Skoro puste nie jeżdzą, to znaczy, że jednak komuś to pasuje.
Jeżdżą pełne - czasami.
> Z ciekawości - po co? Ja tam jestem inżynierem, ty też i zapewne
> wiesz, że problem przepustowości liczy się dla warunków w których ona
> się wyczerpuje. Jeśli wykorzystana jest poniżej, to maksymalna nie ma
> specjalnie znaczenia.
Bo chciałbym zobaczyć realny ruch. Zwróciłeś uwagę że przeciwnicy
samochodów mówią ogólnie 'bo są korki" bez podawania innych danych. A
korki są tylko czasami. Autobusy - wbrew wmawianiu że jedne starczy na
50, 100 czy 200 samochodów, nie są zamiennikiem aut bo nie nastawi ich
tyle co aut w każdej sytuacji i na trasie. I co mi po tym jak autobus
przewiezie 300 osób zamiast 300 samochodów jak ten autobus będzie co
godzinę?
> Ja o porównaniu przepustowości i powierzchni zajmowanej prze tramwaje
> i autobusy do samochodów w centrum miasta - bo od tego zaczeliśmy. I
> wybrałem najbardziej dla siebie niekorzystny przykład - buspas, gdzie
> autobus ma kilkaset metrów "długości" liczonej do powierzchni, a i
> tak lepszą przepustowość.
A ja mówię o autobusach globalnie a nie tylko dla jednego konkretnego
przypadku. Jak chciałbym jeden przypadek to już wspomniałem o ul. Gąsek.
> To akurat stara dyskusja - jeśli poza szczytem i tak samochody
> mieszczą się na pozostałych pasach, to nie ma sensu ograniczać
> buspasów do szczytu. Jeśli się nie mieszczą, to trzeba usiąść i
> policzyć. Pewnie i tak wyjdzie na korzyść buspasa, nawet jak pozornie
> wygląda na pusty, choć nie przeczę, że trzeba się pochylić nad każdym
> przypadkiem indywidualnie.
Pewnie, policzyć... Tyle że teraz jest "nie - bo nie".
> Nie, ty próbujesz oderwać dyskusję od punktu odniesienia.
> Porównywanie miejsca "zajętego" przez autobus ma sens tylko wtedy gdy
> tego miejsca brakuje. Podobnie jak przepustowości tylko wtedy kiedy
> jej brakuje.
Ale "ekolodzy" waśnie tak to odrywają. Stawiają autobus, samochody i
np. rowerzystów i mówią "patrzajta ile te złe samochody miejsca zajmują
- nawet rowerzyści mniej a też 300 osób przewiozą". W całkowitym
oderwaniu od rzeczywistości. Czyli od tego że ten autobus w realu
pojawi się raz na 15 czy 20 minut i na dodatek nie wszystkim z
samochodów jego trasa odpowiada.
> > Oczywiście. Niestety jak obserwuję Warszawę to większość ruchu w
> > szczycie to jest tranzyt.
>
> Chyba żartujesz? Przytłaczająca większość jest na blachach
> warszawskich, bądź okolicznych. Do tego dolicz, że spora część
> "słoików" jeżdzi na starych blachach, żeby zaoszczędzić na OC. Nawet
> na trasie Toruńskiej większość jest miejscowych.
Tranzyt jak dla mnie to także jazda z jednego skraju miasta na drugi.
Nie dodałem międzydzielnicowy. Nadal mści się na Warszawie brak
sensownej obwodnicy.
> Pewnie dlatego, że ludziom jednak metro lepiej pasuje niż korki;)
Nie do końca metro - także linie autobusowe.
> Zaczeliśmy od wyższości tramwajów pod względem przepustowości na
> moście poniatowskiego, a twoim kontrargumentem jest, że na ulicy
> Gąsek samochody mają większą przepustowość niż autobusy, bo tych
> drugich nie ma. Abstrahuje pan od układu odniesienia;) A w Krakowie
> szybciej jest przejść całe miasto po przekątnej niż pojechać metrem:P
No ale gadamy o ulicach. Tramwaje to Ty z Liwiuszem - ja się nei
dotykam. ;-)
Gąsek przytoczyłem by pokazać absurd tego o czym pisze od początku - że
autobus jest wygodniejszy i przewiezie więcej pasażerów na podstawie
tego że mniej miejsca zajmuje jest absurdem bez pokazania konkretnego
miejsca. Ten przykład pokazuje to w sposób skrajny - autobus nie jest w
stanie nic zastapić nawet jak go postawią na tej ulicy i wsadzą tam 2
razy więcej ludzi niż kierowców osobówek. Takich miejsc jest w
Warszawie wbrew pozorom sporo na obrzeżach. Korka nie ma ale autobusy
są szczątkowe.
Zdrówko
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.14 15:42 Shrek
- 06.11.14 20:38 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:16 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:47 Gotfryd Smolik news
- 07.11.14 09:08 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.11.14 11:34 p...@g...com
- 07.11.14 21:22 bartosz
- 08.11.14 00:16 bartosz
- 08.11.14 00:46 bartosz
- 08.11.14 01:53 bartosz
- 08.11.14 00:00 bartosz
- 08.11.14 00:34 bartosz
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
- 08.11.14 10:43 Shrek
- 08.11.14 19:10 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
- kumulacja
- Mokry sen grupowego osiołka I/O :)
- Nowe przepisy dotyczące pieszych
- piękne wzruszyłem się
- zaściankowe bydło
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
Najnowsze wątki
- 2025-11-25 konfigurowanie androida a sklep play
- 2025-11-25 Dwie umowy dożywocia
- 2025-11-24 Domowy switch 1GBit/8 portów, ale lepszy niż najtańsze
- 2025-11-24 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-24 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-11-24 Białystok => Solution Architect (Workday) - Legal Systems <=
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-11-24 Rzeszów => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-24 Gdańsk => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-11-24 Białystok => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-11-24 Białystok => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultan
- 2025-11-24 I kolejne mleko się rozlało
- 2025-11-24 kolorowy e-paper
- 2025-11-24 Białystok => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?