-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfld$as6$1@node2.news.atman.pl>
<545a6216$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411062051500.3440@quad>
<545d69aa$2$18077$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411082140570.3028@quad>
Subject: Re: Projekt 30
Date: Sun, 9 Nov 2014 19:38:57 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 141109-0, 2014-11-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 75
Message-ID: <545fc05d$0$11151$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-75-138.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1415561309 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 11151 89.229.75.138:63689
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548942
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411082140570.3028@quad...
> On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:
>
>> Jak widzisz z wyjasnien powyzej, Twoje obawy co do popelniania przeze
>> mnie
>> bledu sa calkowicie nieuzasadnione.
>
> Ale to dowodzi jedynie, że z pełną premedytacją opisujesz durny przykład.
> Rzekłbym, "rasowy polityk" :>
Uchowaj Panie Boze w Niebiesiech :)
>
>> każdy punkt przejeżdża ich w jednostce czasu WIĘCEJ". Poprawnie powinno
>> byc
>> :...._moze_ ich przejechac wiecej" - ale nie musi. A nie musi, bo wcale
>> nie
>> ma pewnosci, ze odstepy miedzy samochodami beda zmienialy sie w relacji
>> do
>> predkosci w zalozony sposob. Innymi slowy: model matematyczny
>> prawdopodobnie
>> bedzie w rzeczywistym ruchu wygladal inaczej i nie tak rozowo.
>
> O ile mogę się z tym zgodzić, to w praktyce mniej różwo będzie przy
> WIĘKSZYCH prędkościach. Czyli relacja do mniejszej prędkości się
> pogorszy.
Ruch rzeczywisty kiepsko sie modeluje, bo trudno przewidziec "sklad osobowy"
ludzi za kierownica. A wystarczy pewien niewielki procent zachowan
odbiegajacych od modelowych, by sprawa sie rypla.
>
>>> Sam sobie odpowiedz, z czego wziąłeś to założenie o 10s.
>>
>> Jak napisalem wczesniej - z maksymalizacji uproszczen, majacych na celu
>> znalezienie wspolnej bazy.
>
> Ale te uproszczenia są bzdurne i zupełnie niepoważny byłby ktoś,
> kto przystałby na taką "wspólną bazę"!
Wspolnej bazy pojeciowej :) Nie znam kolegi Liwiusza, nie wiem jaki
reprezentuje zawod i wyksztalcenie, wolalem zaczac od przykladu
najprostszego z mozliwych, by uniknac potem pytan w stylu: "a co to jest
przepustowosc", "a dlaczego jest przepustowosc", itp ;)
>
>>> Ono jest oderwane od rzeczywistości - stanowi złośliwość dla pojazdów
>>> jadących wolniej, "nie wolno choć masz 100m pustego przed sobą".
>>
>> Moze nie az 100 m, ale zwroc uwage, ze spora czesc kierowcow utrzymuje
>> przed
>> soba odleglosc "nienaturalnie" wieksza, niz wynikaloby to z fizyki ruchu.
>
> "nienaturalnie większą" powiadasz? Czyli ile przy 60km/h, standardowo
> stosowane "50+10" w miastach? 1 sekunda jazdy to ~17m a po wciśnięciu
> hamulców odległość ciągle dalej maleje.
> "Niemieckie" 30m (dla 60km/h) wcale nie jest takie oderwane od
> rzeczywistości.
>
Mowimy teraz o przyzwyczajeniach kierowcow, a te sa rozne nie tylko
porownujac nas z Niemcami, ale tez np. Warszawe i Szczecin (moje miasto
rodzinne). Bywajac czasami w stolicy widze odleglosci znacznie mniejsze od
tych, jakie na co dzien stosuje u siebie.
Czy sporo sie pomyle jeslli powiem, ze na naszych kursach na prawo jazdy
niewielki nacisk kladzie sie na kwestie odleglosci miedzy samochodai?
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.14 20:33 bartosz
- 09.11.14 20:41 Liwiusz
- 09.11.14 20:43 John Kołalsky
- 09.11.14 20:47 masti
- 09.11.14 20:48 Liwiusz
- 09.11.14 21:07 Poldek
- 09.11.14 21:36 masti
- 09.11.14 22:21 bartosz
- 09.11.14 23:48 Poldek
- 09.11.14 23:51 masti
- 10.11.14 09:06 Poldek
- 10.11.14 09:59 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.14 15:23 Poldek
- 10.11.14 15:25 Poldek
- 10.11.14 15:28 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=