    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Date: Thu, 10 Nov 2011 20:13:02 +0100

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j9h6gb$165$1@node2.news.atman.pl...

    .
    > A jak wy to odbieraliście?
    > Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    Ja odbieram to tak, że jesteś pryszczatym nastolatkiem nie mającym
    pojęcia o ówczesnych systemach komuputerowych. Urządzenia te (zarówno
    Commodore jak i ATARI XL/XE) potrafiły współpracować nie tylko z
    magnetofonem, ale i ze stacjami dysków, a istniało na nie sporo
    oprogramowania użytkowego. Nie pamiętam już jak to się nazywało ale sam
    używałem na Atari XL bazę danych, która potrafiła bardzo wiele (jak na tamte
    czasy) jeśli chodzi o wyszukiwanie i organizację danych. I powiem Ci jedno
    gry z tamtego okresu były dużo bardziej grywalne i wciągające. W dodatku
    były też fajne polskie produkcje, np. Robbo z Avalonu.

    Tak na koniec, nie wypowiadaj się o czymś o czym nie masz pojęcia. Tamte
    komputery miały tyle pamięci ile dzisiaj zajmuje maleńki obrazek, a
    potrafiły całkiem sporo. Zresztą "pobaw" się trochę dzisiejszymi
    mikrokontrolerami jednoukładowymi to nabierzesz pokory ile można wykrzesać
    np. z jakiegoś ATTiny13 posiadającego 8 nóżek, 64 bajty SRAM i 1K pamięci
    programu.