  • Data: 2022-10-05 11:39:26
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie schematu
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > W datasheet acs712
    > https://www.sparkfun.com/datasheets/BreakoutBoards/0
    712.pdf
    > na stronie 12 są przykłady aplikacji, chodzi mi o aplikację numer 4 czyli
    > z interfejsowanie się z układem 3,3v.. jest dzielnik rezystorowy a później
    > dioda. Po co ta dioda skoro ACS na wyjściu ma składową stałą równą 0.5Vcc
    > więc na wyjściu acs przy przymierzeniu prądu przemiennego nie będzie
    > napięcia ujemnego? Dioda wprowadza tylko dodatkowy spadek napięcia,
    > niepotrzebny bo wartości dzielnika już dopasowują do 3 i 3 v przy 5V Vcc .

    Tam wprost piszą, że chodzi o prostowanie napięcia, czyli żeby mierzyć
    napięcie szczytowe a nie chwilowe. Dioda jest po to, żeby kondensator nie
    rozładowywał się zaraz po szczycie sinusoidy, ale powoli poprzez rezystancję
    wejściową przetwornika A/C. Dlatego piszą, żeby C1 dobrać do tej
    rezystancji. Innymi słowy dioda jest detektorem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/