  • 1. Data: 2022-10-05 11:02:59
    Temat: Prośba o wyjaśnienie schematu
    Od: Marek <f...@f...com>

    W datasheet acs712

    https://www.sparkfun.com/datasheets/BreakoutBoards/0
    712.pdf

    na stronie 12 są przykłady aplikacji, chodzi mi o aplikację numer 4
    czyli z interfejsowanie się z układem 3,3v.. jest dzielnik
    rezystorowy a później dioda. Po co ta dioda skoro ACS na wyjściu ma
    składową stałą równą 0.5Vcc więc na wyjściu acs przy przymierzeniu
    prądu przemiennego nie będzie napięcia ujemnego? Dioda wprowadza
    tylko dodatkowy spadek napięcia, niepotrzebny bo wartości dzielnika
    już dopasowują do 3 i 3 v przy 5V Vcc .

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-10-05 11:39:26
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie schematu
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
> [...]
    > napięcia ujemnego? Dioda wprowadza tylko dodatkowy spadek napięcia,
    > niepotrzebny bo wartości dzielnika już dopasowują do 3 i 3 v przy 5V Vcc .

    Tam wprost piszą, że chodzi o prostowanie napięcia, czyli żeby mierzyć
    napięcie szczytowe a nie chwilowe. Dioda jest po to, żeby kondensator nie
    rozładowywał się zaraz po szczycie sinusoidy, ale powoli poprzez rezystancję
    wejściową przetwornika A/C. Dlatego piszą, żeby C1 dobrać do tej
    rezystancji. Innymi słowy dioda jest detektorem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2022-10-05 15:21:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Oct 2022 11:39:26 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Tam wprost piszą, że chodzi o prostowanie napięcia, czyli żeby
    > mierzyć

    Aaa ok, przyznam, że taka podstawowa funkcja diody w tym przypadku
    nie przyszła mi tu do głowy, sprytne.

    --
    Marek