  • Data: 2020-10-29 13:34:40
    Temat: Re: Proste źródło prądowe
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Bad Worm <n...@p...pl> wrote:

    > Do zmierzenia pojemności akumulatora 12V przydałoby się jakieś źródło
    > prądowe. Myślałem nad czymś najprostszym, na dwóch tranzystorach:

    Nie na temat, ale są tanie gotowce na Aliexpress (a może też na Allegro),
    dołączasz rezystor mocy, gotowiec mierzy i napięcie i prąd, czeka, aż
    napięcie spadnie do ustalonej wartości, odłącza rezystor i pokazuje
    pojemność. Nie robi tego źródłem prądowym. Sam chciałem robić taki miernik
    rozładowania akumulatora, ale w końcu kupiłem gotowca i jestem zadowolony,
    za kilkanaście zł nie chce mi się bawić.

    --
    Mówi lew do żaby:
    - Ale ty jesteś brzydka... Jesteś zielona, oślizgła i masz strasznie