eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzejście dla pieszych i BMW › Re: Przejście dla pieszych i BMW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qohu7s$soa$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5daf0baa$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5daf2ad4$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5daf4ae8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5daf514f$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5daf58c4$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5daf6210$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5dafd32d$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5db08e65$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5db09ad6$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 23 Oct 2019 23:17:55 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <8...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 70
    Message-ID: <5db0c382$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1571865474 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 83.142.196.21:37805
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664257
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.10.2019 o 21:58, s...@g...com pisze:

    > Bo problem jest w tym ze ujmujac to w jezyku IT, piesi nie czekaja na pelny commit
    ze strony calego ruchu kolowego tylko na jednego co im ustapil czy umozliwil wejscie
    na pasy.
    >
    > Jeden sie zatrzymal bo akurat mial ochote/mozliwosc/wolno jechal i piesi zalozyli
    ze reszta tez sie zatrzyma.
    >
    > Reszta sie albo nie mogla zatrzymac (nie lamali przepisow, po prostu fizycznie nie
    byli w stanie)

    Czyli łamali przepisy - mają zakaz wyprzedzania więc mają jechać tak,
    żeby się móc zatrzymać - jak nie są w stanie to łamią przepisy wprost i
    jest za to przewidziany konkretny wymiar kary w pln i punktach. Problem
    w tym, że wielu uważa, że plny i punkty punktami ale i tak mają rację,
    bo pieszego wyślą najwyżej do szpitala lub na cmentarz, wiec ich racja
    jest ichniejsza.

    > albo nie chciala (i tu zlamali przepis) ale efekt jest taki ze pieszy jest
    potracony bo mimo pierwszenstwa na przejsciu sam nie zadbal o to by sprawdzic czy
    moze bezpiecznie przejsc.

    Więc jakie jest rozwiązanie oprócz jebania łamiących prawo przepisów?
    Uzbrojeni piesi? Czy po prostu uznanie że polska jest dziczą i tu prawo
    nie obowiązuje?

    >> chodniku włażą na przejście akurat jak oni jadą. Natomiast nigdzie nie
    >> widzę sygerowanego przez ciebie poparcia dla bezrefleksyjnego wchodzenia
    >> na przejście.
    >
    > Taka postawe proponujesz Ty twierdzac ze nie tylko na przejsciu pieszy ma
    pierwszenstwo ale i jak na nie wchodzi.

    Nadinterpretujesz. Ma pierwszeństwo od chwili postawienia nogi na
    przejściu (bo jak ma mieć piwerwszeństwo na przejściu, jak nie ma go na
    przejściu, poza przejściem nikogo pierwszeństwo nie obchodzi, bo nie ma
    krzyżowania się kierunku ruch - więc jakbyś pytał o kolor próżni;), ale
    nie znaczy to że ma się nie rozejrzeć. Ma zachować ostrożność, dokładnie
    zresztą tak jak kierowca. Podobnie jak ty masz zielone ale widzisz że
    ktoś ci włazi, to przecież w niego nie napierdalasz? No chyba że jesteś
    kogutkiem z wielkimi jajami w necie, to wtedy włączasz wycieraczki i
    klakson.

    > W efekcie wielu wchodzi i jak juz jest to zaklada (mylnie) ze nie zostanie
    rozjechany.

    Tu się mylisz. Zostają rozjechani w efekcie tego, że jeden z drugim
    kretynem wyprzedzają na pasach. Taka jest urtwalona linia orzecznictwa i
    tak będzie tym razem.

    > To sa takie sytuacje z pogranicza obu obozow tu dyskutujacych.
    > Juz zignorujmy ten rower. Zalozmy ze lolek pieszo wlazl. Widzisz roznice miedzy nim
    a tymi pozostalymi osobami co chcialy przejsc?

    No widzę. I byłby zapewne uznany winnym ze względu na "wtargnięcie", a
    kierownik być może za przekroczenie prędkości i niezachowanie
    ostrożności. Ja bym być może go przepuścił i nie miał tego problemu. Ale
    nie o takich sytucjach rozmawiamy.

    >>> W tym temacie zajrzyj sobei na to video:
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=M4-L8UgPkOk
    >>
    >> Obejrzę potem.
    >>
    >>> I zobacz co destin gada na temat zrozumienia.

    Dasz skrót dla umiejących czytać? Sorry ale 12 minut to trochę za długo.


    > PS. Dziekuje za normalna rozmowe i wymiane mysli. Bez wyjazdow ad personam itp.

    Przecież pisałem że się da. Tylko ciężko dyskutować z argumentem "a skąd
    mam wiedzieć że pieszy chce przejść przez przejście" - bo taki argument
    ustala poziom dyskusji i robi to nisko:P


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: