  • Data: 2023-04-14 11:45:00
    Temat: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yroda_o%C5%BCywiona

    > W tym linku są podane temperatury, które śledź lubi. Trzeba by jeszcze
    > wiedzieć jak taka wymiana na nie wpływa. Zasadniczo wydaje się, że
    > Bałtyk powinien mieć bardziej stabilną temperaturę, i że będzie też (w
    > określonym czasie) ona w tym wymaganym zakresie. Czy na pewno o tę
    > temperaturę chodzi?

    Zapewne chodziło o tzw. dupochron wobec ewentualnych zarzutów ze strony
    ekologów.
    Ciekawe, czy ktoś robi badania aktualnego kwietniowego tarła śledzia po
    otwarciu kanału?
    Może się ewentualnie okazać, że lekki dopływ wody kanałem poprawi
    natlenienie i rozwój larw śledzia.
    Niestety zbyt często treści raportów zależą od tego kto je finansuje.
    To efekt tego, że pozwalamy na mieszanie się polityki do badań naukowych.
    Tego nie da się wprawdzie uniknąć, ale powinno się przynajmniej
    piętnować jawne przekręty i patologie.

    WM