  • Data: 2021-02-08 20:33:14
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-08 o 18:41, heby pisze:

    > Nie, aby wskazał gdzie szukać. Wydaje mi się że wiele lat temu migneła
    > mi ksiązka w tym temacie, anglojezyczna. Nie pamietam tytułu, opisywała
    > na pewno FAT i jeszcze coś, pod kątem detali implementacji. Miałem w
    > ręku i tyle ją widziałem.

    Trochę stara, ale może ta byłaby odpowiednia:
    Dominic Giampaolo ,,Practical File System Design", Morgan Kaufmann 1999
    Autor omawia system plików BFS z BeOS.
    Do znalezienia w necie, Google wyrzuca pdf-a jako pierwszy wynik w
    wyszukiwaniu...

    Poza tym można szukać w książkach o systemach operacyjnych, np.:

    Tanenbaum, Woodhull ,,Operating Systems Design and Implementation", 3rd
    ed, to jest o implementacji systemu MINIX, jest ponad 100 stron o
    systemie plików + kod źródłowy.

    Tannenbaum ,,Modern Operating Systems", jest 70 stron o systemach plików.

    Silberschatz ,,Operating System Concepts", 9th ed, 2012 jest ponad 150
    stron o ,,storage management", w tym podrozdział ,,file system
    implementation" 40 stron.

    Remzi, Arpaci-Dusseau ,,Operating Systems Three Easy Pieces", rozdział
    ,,persistence" ma ponad 150 stron.

    Ciekawe rzeczy można też znaleźć w książkach o implementacji baz danych,
    w końcu plik bazy danych ze zbiorem rekordów i indeksem nie różni się w
    swojej istocie zbytnio od systemu plików.

    Są też z wydawnictwa O'Reilly (widziałem tylko tytuły, nie przeglądałem):
    Rajeev Nagar ,,Windows NT File System Internals: A Developer's Guide"
    Stan Mitchell ,,Inside the Windows 95 file system"