  • Data: 2021-04-06 18:01:04
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2021 16:54, J-23 wrote:
    > Rozumiem doskonale i próbuje dać Ci podstawowe kroki od czego zacząć

    Niezupełnie, podpowadasz na razie banały.

    > Taka strukture musisz sobie napisać

    Tak, dokładnie.

    > dla przykładu VDI jest plikiem i on ma odpowiedni format który pozwala
    > przechowywać obraz dysku tak? czy nie?

    Dla przykładu to ja mam zapisywać obrazy dysku czy pliki? No wiec
    podpowiem: pliki. Dużo plików. Po co mi kontener na obrazy dysku tym
    bardziej że jest trywialny (poza trim, ale do ogarnięcia)?

    > Tylko po co?

    Ponieważ rozwiazuje to jakies zagadnienia spójności danych.

    > Wlasnie ty się skupiasz na czymś co ci jest zbędne przynajmniej na
    > obecnym etapie

    Cała reszta to duperele ;)

    > Zajrzyj w format VDI jak to jest zrobione. Nawet ten prosty parser w
    > javie który podesłałem pokazuje że jest to plik o danym formacie.

    Używasz słowa "format" tak ja by rozwiązywało wszelakie problemy :) A
    potrafisz tym prostym parserem w javie odczytać *pliki* na *partycji* na
    tym pliku obrazu dysku?

    > Każdy plik ma określoną strukturę. Znajac ja pisząc odpowiednia obsługe
    > tej struktury mozesz ja czyta w dowolny sposb

    Znowu banał. Tak, to wszystko jest oczywiste. "Znając odpowiednie klucze
    można rozszyfrować transmisje.". Tak, to bardzo pomaga.

    > Strumienie są tylko narzedziem za pomocą których napiszesz odpowiednią
    > strukture tego co ma zostać przechowywane a nie celem samym w sobie

    No tak, ale tłumaczysz komuś że procedury są tylko narzedziem do
    zrobienia AI i dalej sobie powinien poradzić.

    > Jak napisałem wyżej one są tylko środkiem za pomocą którego napiszesz
    > sobie odpowiednią strukture

    No tak, ale to oczywisty banał. Dalej nie rozumiesz że *znacząco*
    większym prolemem jest ta struktura i to jest problem algorytmiczny a
    nie pierdołowatych strumieni.

    > o jakim api mówisz?

    Moim.

    > Po drugie co to zmienia?

    Aby przejść z raw image dysku na pojęcie wirtualnych plików, trzeba cioś
    więcej niż fstream. To "coś" to filesystem.

    > Ty masz mieć plik w którym będziesz sobie dowolnie mógł wykonywać
    > operacje tj, czytanie/zapis/przesuniecie/obcięcie danych

    Super, znowu banały. Tak, to wszystko mogę zrobić. Ale nijak z teo nie
    wynika jaka algortmika stoi za stworzeniem, dzięki tym prostym
    operacjom, wyższej warstwy abstrakcji jak "pliki".

    > poradnika nie ma. Ale są opisy formatu plików jak zobaczysz jak ne są
    > napisane zlapiesz jak powinno się pisać dany format pliku

    :D Przepraszam ale ja się pogubiłem. Istnieje jakiś *standard* robienia
    formatów plików który mnie poratuje? Jakaś dobra szkoła która magicznie
    rozwiąże moje problemy? Wow. Niestety to tak nie działa. Twój "format
    pliku" to właśnie ten filesystem.

    > Mam gdzieś w swoich starych zasobach pisane chyba we FreePascalu opisany
    > swój format pliku w którym przechowuje obiekty bazodanowe - tj
    > DataSource/DataSet/Query
    > Moge je czytać jak chce ze środka pliku/ obcinać/dodawać itp
    > Jak chcesz mogę poszukać/wrzucić i sobie zobaczysz

    Wrzuć.

    > Bzdura że się nie da da się. A ty myślisz że jak to robią formaty które
    > przechowują obrazy dysków?

    Robią to używając innej wastwy abstrakcji niż fsream. Bingo,
    Zrozumiałeś, że fstream to tylko jakaś duperela, kompletnie tutaj
    nieistotna. Równie dobrze to może być kawałek RAMu albo nbd.

    > Fakt jest jeden jest z tym masa pracy by to osiągnąć stąd proponuje użyć
    > jakiegoś gotowego formatu by oszczędzić sobie pracy

    O to to! Najlepiej "formatu pliku filesystemu".

    Może problem polega na tym że traktujesz mnie jak idiotę i tłumaczysz że
    programowanie polega na pisaniu procedur i używaniu fstream a resztę
    magicznie dopisują wróżki? Jak byłbym wyjątkowo głupi, to bym filesystem
    napisał samodzielnie. Obecnie mam już na karku kilka lat i zdaje sobie
    sprawę z moich słabych kompetencji w tym temacie, więc pytam o radę. Nie
    wykluczone że napiszę to samodzielnie, ale... doświaczenie podpowiada że
    są lepsi ode mnie i dawno to zrobili.