  • Data: 2021-04-06 21:32:48
    Temat: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021.04.06 o 20:08, heby pisze:

    > Nic nie rozwiązuje. Ja w ogóle nie mam problemu z zapiem blokowej
    > struktury na dysku. To zupełnie nieistotne.

    Rozwiązuje i to dużo problem w tym że tobie nawet się nie chce poszukać
    źrodeł by zobaczyć jak to jest tam zrobione

    > To jedno i to samo. Filesystem okresla strukturę pliku. Masz tutaj swój
    > "format".

    > Nic tam nie ma do rozumienia. Proponujesz użycie trywialnego kontenera
    > random access zorientowanego na bloki.

    Bląd bo ja używam tego trywialnego kontenera do zbudowania "warstwy",
    "formatu", "filesystem" do ktora pozwoli Ci zapisać co chcesz i operować
    tym jak chcesz.

    A biorąc Twoje wymagania pod uwage opisane w odrębnym poscie tego wątku
    nie są one skomplikowane

    > Ja po drugiej stronie mam API plikowe.
    >
    > W środku jest czarna dziura. W dodatku skomplikowana, którą nazywasz
    > "formatem" - weź se napisz. No więc to nie jest trywialne.

    No i co tych plików nie możesz wpakować do tej struktury którą utworzysz?

    > "Procedurami napisze Pan dowolne AI. Proszę".

    > To już rozwiązaniem nie jest plik z maszyny wirtualnej?

    Nie w 100% ale w 80% procentach masz w tym pliku gotowe roziwązanie
    wystarczy je zgłębić

    > Po pierwsze, niekoniecze szukam gotowca. Literatura też się nada.
    >
    > Po drugie, nie doceniasz ludzi, którzy tutaj pisują.

    > Nic dziwnego. Było to opisane w pierwszych paru linijkach pierwotnego
    > postu.

    > Obawiam się że nie mieszam. Mogę był głupi, ale akurat na tym się trochę
    > znam. Wbrew pozorom napisałem kilka rzeczy w życiu, były tem też proste
    > filesystemy.

    Wiec co ci przeszkadza wykorzystać to doświadczenie lub nawet pokazać to
    co zrobiles do tej pory (mam na mysli te male filesystem)

    > To coś, co transluje API plikowe na API blokowe/clusterowe, w sensie
    > jakim chce go użyć tutaj. Pomijam FS sieciowe, nie mają tutaj zastosowania.

    > Napisałem to kilka razy. Napiszę ponownie: aby utrzymać spójnośc danych.
    > Na ten przykład wiele programów pakuje swoje małe pliczki do jednego
    > ZIPa czy tar.gz, zmienia mu nazwę i masz .foo.

    Wiec z czym masz problem z upakowanienem tego, z wielodostępem?

    Bo ja tak naprawdę widze jeden problem z wielodostępem bo wielodostęp
    jest zależny od systemu plikow na jakim sie plik znajduje i to jedyny
    problem jaki widze na teraz

    > To ja chce wiecej. Chce móc na tym pracować, a nie tylko używać jako
    > storage.

    Od kiedy nie można pracować na "pliku"? Możesz go wczytywać fragmentami
    możesz go wczytać w calosci (o ile ci starczy pamięci) i na nim pracować

    > W tym przypadku niestety nie.
    >
    > Polecam konsultację z mount -o loop pod Linuxem, może zauważysz, że
    > *plik* mozna traktować jako nośnik filesystemu. Jego "format" staje się
    > wtedy filesystemem wprost.

    A to kolego zależy już faktycznie od Filesystem a nie od mount. Twoj
    Filesystem już i tak będzie leżał na jakimś systemie plików - chyba że
    będziesz go zapisywał bezpośrednio na dysku (z pominięciem systemu
    plików) w co wątpie

    > Zbędne.

    > Tak.

    > Zbędne.

    > Tak, bez katalogu.

    To co jest plikiem a katalogiem to decyduje o tym znacznik w systemie plików

    Skoro tworzysz strukture od zera to co za problem taki znacznik zrobić

    > Niestety w itd znajduje się mięsko. O ile powyższe punkty mogę sobie
    > napisać, to zapominasz o:
    > 1) wielodostępie (a tym samym blokowaniu). Z watków (łatwe) i procesów
    > (łomatko!)
    Za to odpowiadać będzie system plików na którym będziesz trzymał swój
    FileSystem
    > 2) trim, aby nie puchło bez powodu

    Tutaj zależy jak zorganizujesz usuwanie elementów bo można to zrobić tak
    jak to robi np FB i będzie puchło a można usuwać konkretne bajty i nie
    będzie puchło wsszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć

    > 3) garbage collecting aby nie puchło bez powodu
    > 4) kronikowaniu

    Chcesz trzymać kronikowanie w tym samym pliku? Marny pomysł nawet
    partycje przechowują to oddzielnie

    > Innymi słowy internesuje mnie to "itd". Przykładowo, synchronizacja
    > międxzyprocesowa jest do ogarnięcia, ale idę o zaklad że zrobię to
    > niewydajnie.

    Pierwsze wersje będa napewno nie wydajne ale musisz zacząć coś pisać a
    potem to optymalizować bo inaczej się zamotasz

    > Nie przypuszczam aby FAT obsługiwał poprawnie trim i GC. I nie wiem czy
    > można go używać bez licencji (ktoś wie czy MS jeszcze grozi paluszkiem?).

    Trim jest to zwykle obciecie bajtów tyle to po pierwsze
    GC nie znajdziesz w żadnym systemie plikow bo ono jest gdzie inidziej to
    po drugie
    Po trzecie podałem przykład Fat16 zebys sobie zobaczył jak jest
    zbudowany a nie go używał

    Pozdrawiam
    J-23