    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prześwietlanie RTG przedmiotu
    Date: Sun, 13 Sep 2009 14:19:55 -0700 (PDT)

    On 13 Wrz, 22:06, "W.Bicz" <o...@o...pl> wrote:

    > Defekty w kompozytach to raczej tylko ultradźwiękami można wykrywać, ale
    > wymagałoby to precyzyjnego przeskanowania.
    >
    > Promienie Roentgena są w stanie wykryć różnice gęstości materiałów, a
    > tych się w przypadku kompozytów nie należy spodziewać.

    A emisja akustyczna? Tak tylko palnąłem bo się nie znam, ale myślę że
    coś tam powinno trzeszczeć? Skoro defekty w pospawanych konstrukcjach
    można tak badać...
    Konrad
    PS właśnie mi się przypomniało że XII sekcja ASME (o zbiornikach
    laminowanych) ma właśnie emisję akustyczną jako podstawową metodę
    badań nieniszczących. Tyle że zbiorniki to tkanina szklana i żywica
    poliestrowa. Rama rowerowa w niczym nie przypomina zbiornika :-)