  • Data: 2022-02-05 20:59:24
    Temat: Re: Przetwornica
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 2 lutego 2022 o 11:11:40 UTC+1 trybun napisał(a):
    > Padła mi przetwornica, tzn poza przerywanym załączaniem się wentylatora
    > gadzina wydaje się być martwa, aczkolwiek żadne kontrolki awaryjne też
    > się nie święcą. Można coś takiego jak przetwornica naprawić w własnym
    > zakresie czy pozostaje zakup nowej?
    Długi wątek a nigdzie nie widzę co to dokładnie za przetwornica, o jakiej mocy itp.
    Może jakaś typowa usterka - jak już kilka razy udało mi się ożywić klasyczny flyback
    na UC384x wymieniając kondensator na zasilaniu tegoż układu (stracił pojemność, choć
    nie widać by wystrzelił czy coś się z niego wylało), co ciekawe ta sama usterka
    zarówno w własnym projekcie jak i w fabrycznym urządzeniu (zasilacz wbudowany w
    starego switcha DELL w obudowie rack), warunki pracy dobre (nic specjalnie tego
    kondensatora nie podgrzewało), najprawdopodobniej sam UC384x je ubija szpilkami
    prądu, innego sensownego wytłumaczenia nie widzę a musi mieć pewną minimalną
    pojemność by umożliwić start do momentu podtrzymania uzwojeniem pomocniczym.