  • 1. Data: 2022-02-02 11:11:41
    Temat: Przetwornica
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Padła mi przetwornica, tzn poza przerywanym załączaniem się wentylatora
    gadzina wydaje się być martwa, aczkolwiek żadne kontrolki awaryjne też
    się nie święcą. Można coś takiego jak przetwornica naprawić w własnym
    zakresie czy pozostaje zakup nowej?

  • 2. Data: 2022-02-02 11:29:42
    Temat: Re: Przetwornica
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 2 lutego 2022 o 11:11:40 UTC+1 trybun napisał(a):
> [...]
    > gadzina wydaje się być martwa, aczkolwiek żadne kontrolki awaryjne też
    > się nie święcą. Można coś takiego jak przetwornica naprawić w własnym

    Jeśli pytasz o to w tzw. internecie (nawet na p.m.e.) to rada tylko jedna - NIE bierz
    się za to. Życiem ryzykujesz. YHBW.
    Nie ma to jak dobry uczynek z rana (kiedyś, jak jeszcze nie było komórczaków,
    zapowiedziałem, że wrócę z imprezy "rano", a byłem chyba o 13-14, no to w końcu
    dostałem opr ;)

  • 3. Data: 2022-02-02 11:50:21
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 02.02.2022 o 11:11, trybun pisze:
> [...]
    > gadzina wydaje się być martwa, aczkolwiek żadne kontrolki awaryjne też
    > się nie święcą. Można coś takiego jak przetwornica naprawić w własnym

    Oddaj do autoryzowanego serwisu celem naprawy.

    Może być drożej od zakupu nowej.

    Kiedyś mi się wydawało , że serwisów nie ma.

    Ku mojemu zaskoczeniu są i udało mi się naprawić sprzęty marki Dedra i
    Metabo za całkiem rozsądne pieniądze. I nie była to wymiana na nowe.

    No chyba , że kupiłeś przetwornicę za 5 PLN na aliexpresie.
    Wtedy sobie ją w buty wsadź.

    Istnieją jeszcze sporadycznie serwisy elektroniczne które naprawiają
    wszystko.
    Po tym co zrobili we wzmacniaczu Yamaha szwagrowi - szczerze odradzam.
    Rżnięcie i pająki. Skróty i obejścia. Byle by grało i hajs się zgadzał.

    Po pytaniu wnoszę że sam to możesz sobie bezpiecznik wymienic

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 4. Data: 2022-02-03 09:10:36
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    zapowiedziałem, że wrócę z imprezy "rano", a byłem chyba o 13-14, no to w końcu

    Tzn, w jakim sensie "nie brać się za to" - nie naprawiać czy nie kupować
    nowej?

  • 5. Data: 2022-02-03 09:12:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.02.2022 o 11:50, Adam Górski pisze:

> [...]
    > Rżnięcie i pająki. Skróty i obejścia. Byle by grało i hajs się zgadzał.
    >
    > Po pytaniu wnoszę że sam to możesz sobie bezpiecznik wymienic

    Nawet w nieautoryzowanym wychodzi drożej niż nówka.  Przetwornice mocno
    potaniały od czasów zakupu tej co się zepsuła. Ta moja w swoim czasie
    kupiona w polskim sklepie stacjonarnym kosztowała prawie 500zł.

    Czyli co radzisz, nowa czy próba naprawy w własnym zakresie? Na
    elektryce dość słabo się wyznaję, ale z drugiej strony taka przetwornica
    to dość proste urządzenie. Ten egzemplarz akurat nie jest wyposażony w
    bezpiecznik.

  • 6. Data: 2022-02-03 09:27:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 3 lutego 2022 o 09:10:40 UTC+1 trybun napisał(a):
> [...]
    dostałem opr ;)
    > Tzn, w jakim sensie "nie brać się za to" - nie naprawiać czy nie kupować

    Nie naprawiać, a nawet nie próbować, nie zdejmować obudowy.
    Kupić nową.

  • 7. Data: 2022-02-03 10:04:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    dostałem opr ;)
    > Nie naprawiać, a nawet nie próbować, nie zdejmować obudowy.

    A można wiedzieć z czego taka opinia?  Nadmienię że przetwornica
    potrzebna jest mi nie do jakichś kłusowniczych wypadów nad wodę a tylko
    i wyłącznie jako awaryjne zasilanie do pieca CO.

  • 8. Data: 2022-02-03 11:57:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.02.2022 o 09:12, trybun pisze:
    [...]
> [...]
    > elektryce dość słabo się wyznaję, ale z drugiej strony taka przetwornica
    > to dość proste urządzenie. Ten egzemplarz akurat nie jest wyposażony w

    Jeśli jesteś zdeterminowany, to otwórz obudowę i obejrzyj kondensatory.
    Czy nie są spuchnięte, czy nie ma śladów wycieku. Zanim zaczniesz dłubać
    rozładuj je podłączając opornik kilkaset omów bezpośrednio do ich zacisków.
    Niemniej jednak odradzam. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

    P.P.

  • 9. Data: 2022-02-03 12:03:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.02.2022 o 11:57, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > rozładuj je podłączając opornik kilkaset omów bezpośrednio do ich zacisków.

    Lepiej żarówę. Widać wtedy co by nas mogło jebnąć :D

    > Niemniej jednak odradzam. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

    Ale potwierdzam, przetwornic generalnie się nie naprawia, chyba że nie
    można jej zastąpić inną.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 10. Data: 2022-02-03 12:59:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 12:03:17 +0100, LordBluzg(R) wrote:

    > Lepiej żarówę. Widać wtedy co by nas mogło jebnąć :D

    > Ale potwierdzam, przetwornic generalnie się nie naprawia, chyba że nie
    > można jej zastąpić inną.

    Nie rozumiem - czego sie boicie?

    Ze was j* przy naprawie, czy ze potem bedzie jakas ryzykowna ?

    J.