    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica DC/DC dla PV
    Date: Tue, 23 Nov 2021 18:45:30 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 18:24 M M <m...@g...com> pisze:

    > Panel ma ograniczoną wydajność, powyżej której jest już źródłem
    > prądowym. Stąd wątpliwość, czy projektant falownika nie założył sobie,
    > że ograniczenie prądu jest już na zewnątrz (w panelach), więc w środku
    > nie jest konieczne. Albo jest zabezpieczenie, ale przekroczenie prądu
    > (zbyt jasne Słońce, niezgodne z unijną normą 1000W/m^2) to stan awaryjny
    > wymagający ręcznego skasowania.
    > Z innych pomysłów - przełączać stringi wschód/zachód dwoma SSR DC
    > sterowanymi zegarem? Przy mniejszym nasłonecznieniu można włączać oba
    > na raz, by wyciągnąć więcej energii.

    Ech, komplikujesz proste sprawy. Każdy falownik ma dwa parametry na
    wejściu DC:
    1. Maksymalny prąd na MTTP
    2. Maksymalny prąd zwarciowy (taki powinieneś wg producenta dać
    bezpiecznik DC).

    Jak się tak boisz o swój sprzęt to daj jak Ci radziłem bezpiecznik =
    maksymalnemu prądowi MTTP.
    Jak się zdarzy raz na ruski rok, że panele dadzą Ci maksa to go najwyżej
    wymienisz, ale będziesz jeszcze daleko od max prądu zwarciowego.
    Jak producent falownika zaleca bezpiecznik 16A na wejściu DC a Ty dasz 12A
    to na pewno go nie uszkodzisz, choćbyś na wejściu połączył 3 stringi po
    10A każdy.

    TG