    From: m...@o...pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica i procesor
    Date: Wed, 25 Mar 2009 07:38:02 -0700 (PDT)

    On Mar 21, 1:45 pm, "Darek" <a...@o...pl> wrote:
    > Jest sobie przetwornica DC-DC 12V na 8V np.LM 2734. Chciałbym regulować jej
    > napięcie wyjściowe w pełnym zakresie (od 0,8-8 V)  "zdalnie" za pomocą
    > jakiegoś dajmy na to Avr-a. Duża częstotliwość pracy tejże przetwornicy
    > (550kHz) powoduję konieczność bardzo starannego zaprojektowania PCB.
    > Feedback powinien być "krótki" z dala od jakichkolwiek źródeł zakłóceń.
    > Macie jakiś pomysły lub lepiej jakieś doświadczenia w tejże materii?
    > -Potencjometr cyfrowy? ma Uz max 5,5 V więc odpada.
    > -Zestaw przelączanych oporników tranzystorami w procku (na zewnętrzne nie ma
> [...]

    Witam,

    Wlasnie 2 tygodnie temu walczylam z podobnym problemem - cyfrowa
    regulacja przetwornicy flyback z 3.6 -> 200V. Calosc dziala na
    ADP1621.
    Do regulacji podszedlem tak, ze do wezla sprzezenia zwrotengo ( dla LM
    2734 bedzie to pin 3 - FB) podlaczasz przez rezystor sterowane zrodo
    napiecia. Dodatkowy "wstrzykniety" prad do dzielnika wyjsciowego
    powoduje dodanie stalego offsetu i w konsekwencji takie sterowanie
    PWM, ze na FB mamy ciagle 0.8V.

    Ja do konstrukcji uzylem AD5627R, wartosc rezystora laczacego D/A z
    wezlem FB do policzenia znajac dzielnik napiecia wyjsciowego i
    zakladany zakres regulacji.

    Zaleta w porownaniu z potencjometrem cyfrowym jest pewnosc, ze petla
    sprzezenia jest zawsze zamknieta. Nie jestes pewny, co sie dzieje przy
    przelaczaniu potencjometru, jakie jest jego wyscie w stanie power down
    ( a moze byz Hi-Z) itp. Mozna polaczyc rownolwegle potencjometr z
    rezystorem, zapewniajac ciaglosc sprzezenia zwrotnego, tyle ze
    charakterystyka regulacji jest wtedy hiperboliczna.

    pozdrawiam,
    Marcin