  • 1. Data: 2009-03-21 13:45:00
    Temat: Przetwornica i procesor
    Od: "Darek" <a...@o...pl>

    Jest sobie przetwornica DC-DC 12V na 8V np.LM 2734. Chciałbym regulować jej
    napięcie wyjściowe w pełnym zakresie (od 0,8-8 V) "zdalnie" za pomocą
    jakiegoś dajmy na to Avr-a. Duża częstotliwość pracy tejże przetwornicy
    (550kHz) powoduję konieczność bardzo starannego zaprojektowania PCB.
    Feedback powinien być "krótki" z dala od jakichkolwiek źródeł zakłóceń.
    Macie jakiś pomysły lub lepiej jakieś doświadczenia w tejże materii?
    -Potencjometr cyfrowy? ma Uz max 5,5 V więc odpada.
    -Zestaw przelączanych oporników tranzystorami w procku (na zewnętrzne nie ma
    miejsca)? prąd płynie do masy przez procesor Jak to się zachowa w realu?
    -Mosfet w roli regulowanego opornika a z pocka PWM + filtr? Tu z kolei mam
    wątpliwości co do powtarzalności tranzystorów?
    Pomóżcie :-)

  • 2. Data: 2009-03-25 14:38:02
    Temat: Re: Przetwornica i procesor
    Od: m...@o...pl

    On Mar 21, 1:45 pm, "Darek" <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > -Mosfet w roli regulowanego opornika a z pocka PWM + filtr? Tu z kolei mam
    > wątpliwości co do powtarzalności tranzystorów?

    Witam,

    Wlasnie 2 tygodnie temu walczylam z podobnym problemem - cyfrowa
    regulacja przetwornicy flyback z 3.6 -> 200V. Calosc dziala na
    ADP1621.
    Do regulacji podszedlem tak, ze do wezla sprzezenia zwrotengo ( dla LM
    2734 bedzie to pin 3 - FB) podlaczasz przez rezystor sterowane zrodo
    napiecia. Dodatkowy "wstrzykniety" prad do dzielnika wyjsciowego
    powoduje dodanie stalego offsetu i w konsekwencji takie sterowanie
    PWM, ze na FB mamy ciagle 0.8V.

    Ja do konstrukcji uzylem AD5627R, wartosc rezystora laczacego D/A z
    wezlem FB do policzenia znajac dzielnik napiecia wyjsciowego i
    zakladany zakres regulacji.

    Zaleta w porownaniu z potencjometrem cyfrowym jest pewnosc, ze petla
    sprzezenia jest zawsze zamknieta. Nie jestes pewny, co sie dzieje przy
    przelaczaniu potencjometru, jakie jest jego wyscie w stanie power down
    ( a moze byz Hi-Z) itp. Mozna polaczyc rownolwegle potencjometr z
    rezystorem, zapewniajac ciaglosc sprzezenia zwrotnego, tyle ze
    charakterystyka regulacji jest wtedy hiperboliczna.

    pozdrawiam,
    Marcin