    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przewód lub adapter HDMI -> DisplayPort
    Date: Thu, 29 Dec 2022 14:57:10 +0100

    Dnia Thu, 29 Dec 2022 11:04:21 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Zarządzanie kolorem w fotografii i kompresja wideo to dwie różne sprawy.

    Niezupełnie.
    Dość duże podobieństwa. Aczkolwiek i różnice, bo video to najczęściej RGB,
    a w fotografii czy poligrafii może być przestrzeń CMYK czy inna.
    Oczywiście absolutnie co innego jest dodawanie barw substraktywne i
    addytywne.
    Bywały telewizory RGBY, ale takich nie widziałem osobiście.

    Wspólny mianownik jest taki, że jeśli na wejściu mamy słaby materiał, albo
    go przetworzymy gdzieś na kilku tylko bitach, to efekt końcowy może się
    mocno różnić od zamierzonego. I to dotyczy zarówno foto/video wyświetlanego
    (film, www), jak i drukowanego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam