    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przycisk bluetooth
    Date: Sun, 5 Feb 2023 00:03:26 +0100

    On 04/02/2023 23:49, Mirek wrote:
    > Nie no to ja bym odwrócił sprawę i całą "logikę" zrobił na telefonie.
    > Potem przez wifi do esp32 (nawet esp8266 by wystarczyło) i do silników.

    Pewnie tak, ale mam już gotową mechanikę i elektronikę. Zmienie, jak się
    nie sprawdzi, na coś innego, ale robienie całego softu od zera jest też
    jakimś kosztem.

    > Ale chwila... przecież są programy do skanowania "z ręki" - taki stolik
    > obrotowy ma jeszcze jakąś przewagę?

    Używałem MeshLab. Dla zdjęć "z ręki" ma zdecydowanie niższą jakość,
    wliczając w to masę glitchy. Dodakowo, jeśli masz model w dokładnie
    takiej odległości jaką ustaliłes, możesz nie tylko odzyskać proporcje,
    ale i wymiary. Z ręki wymiary wychodza bardzo "z grubsza" a i proporcje
    czasami nie wychodzą wcale dobrze. No i prawda taka, że MashLab i jakiś
    inny, który testowałem, wieszają się, zapętlają albo odmawiają
    rekonstrukcji na bylejakich fotkach. To na stoliku się nie dzieje. Choć
    na razie stolikowych rekonstrukcji nie robiłem za wiele poza kilkoma do
    przetestowania koncepcji. Się zobaczy. Na razie traktuję to jako rodzaj
    eksperymentu.

    Stolik się pojawił głównie dlatego, że mam kilka małych (pojedycnze cm)
    przedmiotów, których nie chce mi się odtwarzać ręcznie i chciałbym mieć
    w miarę dokładny model na bazie którego mogę coś ulepić. Typu klapka do
    baterii itd.

    > Dziwne też jest, że nie działa pilot na transoptorze - pytanie czy na
    > przekaźniku ci zadziała.

    Zadziałał na śrubokręcie - więc na przekaźniku też powinien.

    Jeden pilot kompletnie nie widzi transoptora (za duże napięcie
    załaczenia tranzystora?), a drugi zachowuje się tak, jak by ktoś cały
    czas wciskał przycisk (rezystancja wyłaczonego transoptora za niska?).
    Ale on w ogóle się też tak zachowuje bez transoptora, tylko
    sporadycznie. Jakaś niedoróbka chińczyków.

    > Spotkałem się z tym, że pilot radiowy typu do
    > bramy nie chciał działać po dolutowaniu się do przycisku i umieszczeniu
    > go w wyłączniku ściennym, ale prawdopodobnie te przewody robiły za
    > dodatkowe obciążenie (masa?) i drgania gasły - coś tam nadawał, ale
    > odbiornik go nie rozumiał.

    Poradzę sobie z tym, to nie problem. Chodzi tylko o uniknięcie takiego
    druciarstwa, jeśli to możliwe i jest gotowiec. Jak nie ma, to zrobie na
    drutach.

    Mam najzwyczajniej opory przed robieniem fuszerki. Trudno to uzasadnić
    racjonalnie wadozaletami rozwiązania.