  • 1. Data: 2023-02-04 21:58:41
    Temat: Przycisk bluetooth
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chciałbym zdalnie wyzwolić migawkę w telefonie (część większego projektu).

    Jest masa pilotów "bluetooth", które po sparowaniu z telefonem mogą
    działać jak wyzwalacz.

    Są może jakies gotowe moduliki bluetooth, gdzie, powiedzmy, funkcja
    "naciskania klawiszy" jest możliwa do sterowania z mikrokontrolera przez
    jakieś proste druty 5/3.3V?

    Zanim zrobie druciarstwo z przekaźnikiem/transoptorem sterującym gotowym
    pilotem, wolałbym wiedziec, że czegoś nie pomijam z gotowców.

  • 2. Data: 2023-02-04 22:49:30
    Temat: Re: Przycisk bluetooth
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 4 lutego 2023 o 21:58:49 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Zanim zrobie druciarstwo z przekaźnikiem/transoptorem sterującym gotowym
    > pilotem, wolałbym wiedziec, że czegoś nie pomijam z gotowców.

    No ale jaki bardziej gotowy gotowiec chcesz niż taki pilot?

  • 3. Data: 2023-02-04 22:55:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2023 22:49, Dawid Rutkowski wrote:
    > No ale jaki bardziej gotowy gotowiec chcesz niż taki pilot?

    Coś z okolicy "moduliku do Arduino".

    Rozebrałem 2 piloty bluetooth i oba nie działają na transoptorze (?),
    musza być zwierane przekaźnikiem. Troche strzelanie z armaty do muchy,
    no i mają baterię, a to zbędny detal.

    Zanim uznam to za właściwe rozwiązanie, rozglądam się na czyms, co ma
    normalne goldpiny i sterowane jest cyfrowo, z zasilaniem z uC.

    Przejrzałem co mają na aliexpress, ale nic nie znalazłem. Wiem jednak
    doskonale, że wyszukiwarka ali jest absurdalnie tępa i czasami nie
    potrafi znaleźć rzeczy które pasują nazwą 1:1. Dlatego mam nadzieję, że
    ktoś kojarzy.

    Jak nie, to pozostaje robić druciarstwo.

  • 4. Data: 2023-02-04 23:20:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 4.02.2023 22:55, heby wrote:

> [...]
    > doskonale, że wyszukiwarka ali jest absurdalnie tępa i czasami nie
    > potrafi znaleźć rzeczy które pasują nazwą 1:1. Dlatego mam nadzieję, że

    No też się kiedyś nad tym zastanawiałem - może tłumaczy na chiński i
    wtedy wyszukuje.
    Trzeba klikać w podobne rzeczy, to jest szansa że się pojawi coś w
    proponowanych.

    A co do tematu - a procek masz z lan, albo wifi? (skoro to "większy
    projekt") - to wtedy jakaś apka na telefon i nic nie trzeba drutować.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2023-02-04 23:26:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2023 23:20, Mirek wrote:
    > A co do tematu - a procek masz z lan, albo wifi? (skoro to "większy
    > projekt") - to wtedy jakaś apka na telefon i nic nie trzeba drutować.

    Nie, to zwykły AVR. Nic specjalnie super wypasionego.

    To coś podobnego do tego:

    https://www.thingiverse.com/thing:3958326

    Tylko tutaj autor poszedł na całość i pilot jest sterowany z serwo ;)

    Chcę zrobić dodatkowy stopnień swobody w pionie, ale mechanika stolika
    zostanie taka jaka jest. Skoro już zmieniam kilka rzeczy to chciałem się
    pozbyć tego absurdu z serwo...

  • 6. Data: 2023-02-04 23:49:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 4.02.2023 23:26, heby wrote:

    > https://www.thingiverse.com/thing:3958326
    >
    > Tylko tutaj autor poszedł na całość i pilot jest sterowany z serwo ;)

    Nie no to ja bym odwrócił sprawę i całą "logikę" zrobił na telefonie.
    Potem przez wifi do esp32 (nawet esp8266 by wystarczyło) i do silników.

    > Chcę zrobić dodatkowy stopnień swobody w pionie, ale mechanika stolika
    > zostanie taka jaka jest. Skoro już zmieniam kilka rzeczy to chciałem się
    > pozbyć tego absurdu z serwo...

    Ale chwila... przecież są programy do skanowania "z ręki" - taki stolik
    obrotowy ma jeszcze jakąś przewagę?

    Dziwne też jest, że nie działa pilot na transoptorze - pytanie czy na
    przekaźniku ci zadziała. Spotkałem się z tym, że pilot radiowy typu do
    bramy nie chciał działać po dolutowaniu się do przycisku i umieszczeniu
    go w wyłączniku ściennym, ale prawdopodobnie te przewody robiły za
    dodatkowe obciążenie (masa?) i drgania gasły - coś tam nadawał, ale
    odbiornik go nie rozumiał.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2023-02-05 00:03:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2023 23:49, Mirek wrote:
    > Nie no to ja bym odwrócił sprawę i całą "logikę" zrobił na telefonie.
    > Potem przez wifi do esp32 (nawet esp8266 by wystarczyło) i do silników.

    Pewnie tak, ale mam już gotową mechanikę i elektronikę. Zmienie, jak się
    nie sprawdzi, na coś innego, ale robienie całego softu od zera jest też
    jakimś kosztem.

    > Ale chwila... przecież są programy do skanowania "z ręki" - taki stolik
    > obrotowy ma jeszcze jakąś przewagę?

    Używałem MeshLab. Dla zdjęć "z ręki" ma zdecydowanie niższą jakość,
    wliczając w to masę glitchy. Dodakowo, jeśli masz model w dokładnie
    takiej odległości jaką ustaliłes, możesz nie tylko odzyskać proporcje,
    ale i wymiary. Z ręki wymiary wychodza bardzo "z grubsza" a i proporcje
    czasami nie wychodzą wcale dobrze. No i prawda taka, że MashLab i jakiś
    inny, który testowałem, wieszają się, zapętlają albo odmawiają
    rekonstrukcji na bylejakich fotkach. To na stoliku się nie dzieje. Choć
    na razie stolikowych rekonstrukcji nie robiłem za wiele poza kilkoma do
    przetestowania koncepcji. Się zobaczy. Na razie traktuję to jako rodzaj
    eksperymentu.

    Stolik się pojawił głównie dlatego, że mam kilka małych (pojedycnze cm)
    przedmiotów, których nie chce mi się odtwarzać ręcznie i chciałbym mieć
    w miarę dokładny model na bazie którego mogę coś ulepić. Typu klapka do
    baterii itd.

    > Dziwne też jest, że nie działa pilot na transoptorze - pytanie czy na
    > przekaźniku ci zadziała.

    Zadziałał na śrubokręcie - więc na przekaźniku też powinien.

    Jeden pilot kompletnie nie widzi transoptora (za duże napięcie
    załaczenia tranzystora?), a drugi zachowuje się tak, jak by ktoś cały
    czas wciskał przycisk (rezystancja wyłaczonego transoptora za niska?).
    Ale on w ogóle się też tak zachowuje bez transoptora, tylko
    sporadycznie. Jakaś niedoróbka chińczyków.

> [...]
    > go w wyłączniku ściennym, ale prawdopodobnie te przewody robiły za
    > dodatkowe obciążenie (masa?) i drgania gasły - coś tam nadawał, ale

    Poradzę sobie z tym, to nie problem. Chodzi tylko o uniknięcie takiego
    druciarstwa, jeśli to możliwe i jest gotowiec. Jak nie ma, to zrobie na
    drutach.

    Mam najzwyczajniej opory przed robieniem fuszerki. Trudno to uzasadnić
    racjonalnie wadozaletami rozwiązania.

  • 8. Data: 2023-02-05 00:20:11
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.02.2023 00:03, heby wrote:

    > Mam najzwyczajniej opory przed robieniem fuszerki. Trudno to uzasadnić
    > racjonalnie wadozaletami rozwiązania.

    No właśnie czekanie na przesyłkę z ali żeby coś tam było ładniej
    przylutowane w prototypowym urządzeniu nijak mi się nie klei.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2023-02-05 10:55:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2023 00:20, Mirek wrote:
    > No właśnie czekanie na przesyłkę z ali

    Nigdzie się nie śpieszy. Aby wykonać łozysko tego stolika (wydrukować)
    musiałem czekać ze 2 lata na odpowieni poziom przeróbek drukarki
    pozwalajacy na uzyskanie takich toleracji.

    Oczywiście, mógłbym go zrobić na piaście od Poloneza, ale ... nigdzie
    się nie spieszy.

  • 10. Data: 2023-02-05 12:40:28
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 05.02.2023 o 10:55, heby pisze:

> [...]
    > pozwalajacy na uzyskanie takich toleracji.
    >
    > Oczywiście, mógłbym go zrobić na piaście od Poloneza, ale ... nigdzie
    Dobrze zrozumiałem że chcesz wyzwalać zdjęcia w telefonie z AVR?
    Na stykach słuchawek masz 2 styki masy + ? oraz wyjścia L i P.

    Te 2 wystarczy zwierać żeby wyzwalać zdjęcia jak z selfie sticka.
    --
    pzdr, j.r.