    From: "Jacek R." <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyjmę/wymienię stare sprzęty/przełączniki/potencjometry
    Date: Wed, 30 Dec 2020 23:51:49 +0100

    W dniu 30.12.2020 o 17:39, PiteR pisze:
    > in <news:rsi5mr$hp1$1$jacekrut@news.chmurka.net>

    > To jest niebezpieczna zabawa dla chłopaka. Może nabrać zdolności
    > manualnych, umieć naprawiać rzeczy, może nawet zostać inżynierem.
    > Stanie się małomównym, nieśmiałym introwertykiem z wielką wyobraźnią.
    > Łatwy łupem i pachołkiem samców alfa.
    >
    > W dzisiejszych czasach trzeba dziecko uczyć od maleńkości jak
    > orginalnie bekać na youtube, żebrać o patronite, robić pranki,
    > kompromitować konkurencję, zdobywać przywódzwo w stadzie,
    > szczerzyć ząbki i jak tokować przed samicami.

    Szczerze to nawet nie jest dla mnie zabawny komentarz.
    Mały już umie wybierać bajki na youtube itp.
    Ale to nie jest szczyt moich marzeń..

    Gdy ja byłem dzieckiem to nie było komu zapewnić mi takich zabawek.
    Gdy miałem około 3 lata dostałem pierwszy zestaw mały konstruktor
    czy coś podobnego od przyjaciół ze wschodu tzn z bazarku:
    zestaw blaszek, osiek z kołami, kółek na paski gumowe itp.
    Podobny do tego:
    https://img.joemonster.org/i/2019/08/f83b69e93a13034
    6ed47bcbd7e48452b-20190830211645.jpg

    Bez umiejętności czytania polskiego czy rosyjskiego tekstu złożyłem w
    kilka dni cały zestaw z książki: samochód, betoniarka, taczka itp.

    Za jakiś czas dostałem zestaw elementów na pilśni ze sprężynkami
    ponumerowanymi i książką do tego gdzie schemat zawierał
    numerki tych sprężynek. To chyba w jedna dobę ogarnołem.

    Kilka lat później dostałem w spadku zestaw książek
    "elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz" i wtedy zrozumiałem
    wiele rzeczy, których ojciec ani nikt w okolicy mi jako około 10 latkowi
    nie był w stanie wyjaśnić.
    Na zajęciach praktyczno-technicznych i na fizyce w podstawówce
    to ja tłumaczyłem pani i klasie o co chodzi z łączeniem
    diod w mostek czy obwody z rezystorami i kondensatorami rysowałem.

    Dziś wszystko można znaleźć w sieci ale dla niespełna dwulatka
    potrzeba coś co można manualnie dotknąć, przełączyć a nie
    oglądać.

    Jeśli nikt się nie znajdzie co podrzuci mi gratów to będę szukał
    po złomowiskach, na allegro i olx do skutku...

    Wiem co chcę pokazać dziecku i nie mam na myśli tableta czy
    smartfona tylko: potencjometry, włączniki, wskaźniki itp.

    Obecnie męczy pierwszy zestaw mechaniczny ze śrubami
    przygotowany przeze mnie:
    https://obrazki.elektroda.pl/3683177900_1609368334.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/2581928800_1609368357.j
    pg

    a chcę jeszcze dać mu coś elektryczno-elektroniczne...
    --
    pzdr, j.r.