  • Data: 2024-03-08 00:09:39
    Temat: Re: Przyszedł google i posprzątał struktury
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 07 Mar 2024 15:44:49 +0100, Marek wrote:

    > Co komputer?
    > Mówimy o odpowiedniej optymalizacji kodu a nie o komputerze.

    To było odnosnie Ghosta, który cos pytał/pisał o 3 latach.

    > Ta optymalizacja powinna być już od dawna.
    > Nie od 30 to zapewne od min 20 bo wtedy już były procesory z
    > odpowiednio dużym cache umożliwiającym optymalizację, o której mowa.
    > Oczywiście dyskusyjne może być jedynie czy 20 lat temu wynik
    > optymalizacji byłby na podobnym poziomie 40%. Zakładam
    > wspaniałomyślnie, że każda optymalizacja dająca wynik dodatni jest
    > pożądana.

    Czyli rozumiem, ze czepiasz/nasmiewasz sie, ze nikt tego wczesniej nie
    zrobił?

    No coz - obejrzałem ten film. Zauwaz, ze na intelu poprawy nie
    zauwazono. Czy moze raczej - intel na obu wersjach jest równie zły, bo
    3x wolniejszy. To po co ktos miałby poprawiac, skoro to 1% daje, a i
    to nie zawsze ? :-)
    A kiedy sie pojawił procesor, na którym to cos daje?

    Do czego w ogóle służa te struktury netns_ipv4?
    https://github.com/torvalds/linux/blob/master/includ
    e/net/netns/ipv4.h

    Duza ta struktura. Ile ona ma razem bajtów?
    Chodzi tylko o to, żeby pierwsze dostępy trafiały w jedną linie cache?
    A całosc sie w ogóle miesci w 1 linii? Bo jak nie, to i tak trzeba
    czytac dwie, no chyba, ze sporo danych jest niepotrzebna :-)

    Tych struktur jak sie domyslam, jest sporo w pamieci, ale jak ułozone?
    Tablica jakas, alokowane dynamicznie?
    Bo jak duzo i nikt nie zadbał o wlasciwe wyrównanie, to granica linii
    cache bedzie jakos losowo wypadała w tych strukturach.
    Nadal zgromadzenie najczesciej uzywanych zmiennych obok siebie moze
    miec sens, ale co - reszta struktury jest nieuzywana? To może ją
    skasować? :-)

    No i jeszcze ... tam mają karty po 100-200Gb/s ? Wow.
    Coz to za karty/interfejsy?

    Może na słabszej karcie nie ma to znaczenia, bo wąskie gardło jest
    gdzie indziej ?

    A co to w ogóle za konstrukcja/element w strukturze
    __cacheline_group_begin(netns_ipv4_read_tx);

    Jakies wyrównanie ?

    J.