    Date: Sat, 29 Mar 2014 11:45:15 +0100
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki

    W dniu 2014-03-29 01:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Odnawialne źródła energii to niestety/stety bezwzględna konieczność -
    > paliwa nieodnawialne mają niestety to do siebie że są nieodnawialne i
    > prędzej czy później się skończą. A lepiej się przygotować na to
    > stopniowo, nawet na siłę przy pomocy sztucznych subwencji, niż iść w
    > totalną wolnorynkowość i potem mieć katastrofę, kiedy paliwa kopalne już
    > się będą kończyć, a energetyka alternatywna dopiero będzie ruszać.

    Nie ma czegoś takiego jak odnawialne źródła energii. To tylko
    przeniesienie kwestii nieodnawialności na inny poziom. Przykładem może
    być wzrost zapotrzebowania (i cen) na neodym do magnesów wiatraków czy
    też dziwny z pozoru fakt, że najbardziej obciążającym środowisko źródłem
    energii elektrycznej jest energia słoneczna (zanieczyszczenia wywołane
    produkcją paneli fotowoltaicznych).

    P.P.