  • Data: 2021-03-26 22:57:44
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Naprawdę, chcesz odwalać robotę za Della?

    A masz wybór? Możesz powiedzieć nie i wtedy co, zrobią to za Ciebie?
    Ich to nie ruszy, a Ty roboty nie zrobisz. Gratuluję podejścia.

    > 1) Linxua można odpalać w VB albo w samym windowsie. Integracja natywna
    > kuleje, ale jako tako działa.

    Na ch.. mi linux, nic z tego co wykorzystuję na nim nie chodzi. Do
    zarządzania systemami mam inny - prosty soft, tylko nie wiem jak
    przygotować te systemy żeby ładnie bootowały i nie szukały niczego.

    > 2) Linuxa można odpalić przez USB3. Wbrew pozorom to jest *bardzo*
    > szybkie złacze, używając przelotki USB3->M.2 niczym się to nie różni od
    > dysku w środku.

    Linux, linux, slimux... To jest komputer do pracy, a nie zabawy czy
    udowadniania światu że można.

    > 3) Na jednym hardware można odpalać wiele wirtualizowanych systemów -
    > zerknij na proxmox.

    Zerknąłem. Linux, zarządzanie wirtualizacją serwerów. Ja tu o jednym
    notebooku mówię.

    > 4) Na nowym sprzęcie nie da się odpalać starych systemów, zakładam że
    > nie starasz się odpalać WindowsXP na i11.

    Szczerze powiem, że gdyby się dało, to bym odpalił. Jeden z ważniejszych
    programów chodzi znacznie lepiej na x32 niż na x64. Na x64 jest
    okrojony i trochę zmieniony. To "trochę" powoduje, że gorzej mi się na
    nim pracuje. XP jest tutaj absolutnie wystarczający.
    Gdyby dało się na nowym sprzęcie odpalić XP32, to był bym zainteresowany
    taką instalacją.

    > Ogólnie: wirtualizacja i odpalanie systemu z dysków usb załatwia
    > wszelakie problemy.

    Po kilku latach używania w warunkach przemysłowych nauczyłem się, że z
    pudełka nic nie może wystawać, bo inaczej zostanie urwane. Na tej
    zasadzie z 4 portów USB działa mi niezawodnie jeden (zawsze tam jest
    malutki gwizdek myszki, taki wystający może 3mm) i czasami port nad tą
    myszką. Reszta przerywa. Sieciówka też działa, ale zapinka już nie trzyma.

    Ten który teraz kupiłem ma wszystko (włącznie z kartą SD) chowane w
    obrysie skrzynki.

    Miłego.
    Irek.N.