-
Data: 2017-06-19 12:36:33
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oi60k8$1a8$...@n...news.atman.pl...
>Co jest bardziej ekonomiczne :
>1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
Mnie nie pytac, bo mnie auta jakos duzo pala :-)
Od Klodzka do Barda kiedys bylem w stanie przejechac w trybie 1, ale
potem samochodow przybylo, fotoradar postawili, i teraz trzeba tryb
4 - tak, jak ten przed toba, bo przeciez nie przeskoczysz.
>Oobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej
>cykloidy.
>Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
>https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
On nic nie tlumaczy.
Natomiast wracajac do teorii.
a) im wieksza predkosc, tym wieksze straty na oporze powietrza. Im
wolniej, tym oszczedniej.
b) silnik benzynowy ma swoja funkcje sprawnosci, diesel zreszta tez,
tylko troche inna.
Sprawnosc benzyniaka spada przy pedale gazu ledwo wcisnietym.
Czyli chwilowe rozpedzanie z pedalem wcisnietym gleboko (ale nie
do oporu) ma sens. Niezaleznie od tego czy z gorki czy pod.
W polaczeniu jednak z pkt a) wychodzi, ze lepiej pod gore
rozpedzac.
c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
komputer.
co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
Hamujac silnikiem pali jednak zero.
Ale ... na luzie to paliwo idzie na pokonanie oporow silnika z
obrotami 850. Na biegu jednak tych obrotow wiecej ... to chyba i
straty wieksze.
Teoretycznie moglbym jeszcze zgasic silnik ale przeciez tego nie
robie.
d) a potem sie okaze, ze koszt wymiany sprzegla i skrzyni, lub remontu
silnika przekroczyl oszczednosci na paliwie :-)
e) a i tak nie pojedziesz tak jak chcesz, tylko tak jak ten przed toba
:-)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.17 13:50 s...@g...com
- 19.06.17 14:14 RadoslawF
- 19.06.17 17:59 re
- 19.06.17 18:26 J.F.
- 19.06.17 19:14 Przemyslaw P.
- 19.06.17 19:24 J.F.
- 19.06.17 20:30 Przemyslaw P.
- 19.06.17 21:06 Shrek
- 19.06.17 21:40 J.F.
- 19.06.17 21:39 r...@k...pl
- 19.06.17 21:47 Przemyslaw P.
- 19.06.17 22:11 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:16 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:21 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-22 siad
- 2024-05-24 Re: Firma w stacji trafo
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"