  • Data: 2015-05-18 22:16:12
    Temat: Re: RAID i pytanko
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-18 o 19:43, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Poldek naskrobał(a):

    > Właśnie doczytałem o tym wynalazku (jak dla mnie wynalazku) namiastce RAID.

    Co to znaczy "namiastce RAID"?
    Namiastka RAID to Mirror, określany często jako RAID1.

    >(...)
    > I takie wkładanie bez wyłączonego zasilania zapewne uwali zarówno dyski jak
    > i system, coś mi się wydaje że czytałem ostrzeżenie właśnie do takiego
    > montazu w tym NASie.

    To jakiś dziwny ten NAS.
    Może rzeczywiście nie wszystkie obsługują Hot-Swap, ale ogólne zalecenie
    to właśnie podłączanie na gorąco - system sam wykrywa włożony dysk i go
    "obrabia". No, chyba że NAS ma hot-spare, to po wykryciu uszkodzenia
    jednego z dysków w matrycy "połyka" samoczynnie dysk zapasowy, a
    operator w wolnej chwili podmienia (na gorąco - bez wyłączania sprzętu)
    uszkodzony dysk na nowy.
    Ale to chyba nie o takim NAS-ie mówimy.

    >(...)
    >
    > Jak na razie użyszkodnik jest zadowolony, telewizor ładnie mu wykrył NASa,
    > filmy odtwarzaja sie prawidłowo, zdjęcia sobie też przeglądaja na TV. Czego
    > chcieć więcej?

    Przecież cały czas zawracałeś d.... o RAID, a teraz piszesz zupełnie co
    innego. Zdecyduj się.

    > Ja się tylko zastanawiam w jaki sposób "odmontować" jeden z dysków (ten nr
    > 2) i go wyciągnąć. Co stanie się z resztą danych?

    Tu nie pomogę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam