    Date: Thu, 15 Sep 2022 09:35:01 +0200
    Subject: Re: Radio internetowe DIY - dziwne zrywanie dźwięku
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>

    On 15.09.2022 09:23, Marek wrote:

    > A tak btw skąd brałeś url streamów? Jak ja robiłem to samo radyjko z 10
    > lat temu to zirytowało mnie już wtedy ukrywanie lub zaciemnianie urli
    > przez niektórych nadawców komercyjnych. Przez ukrywanie rozumiem

    Na szczęście ciągle jeszcze można znaleźć zestawienia adresów streamów
    on-line. Często niestety mają one formę plików m3u albo pls do
    ściągnięcia i właściwy adres trzeba sobie podejrzeć w edytorze.
    Trzeba też pamiętać o tym, że taki adres nie zawsze prowadzi
    bezpośrednio do streamu - nierzadka jest sytuacja, kiedy dostajemy kod
    "301 Moved Permanently" albo "302 Moved Temporarily" i trzeba to
    obsłużyć w kodzie. Na chwilę obecną problematyczne są sytuacje, kiedy
    wywołuję adres http i dostaję przekierowanie na https - jeszcze nie
    uwzględniłem w swoim projekcie biblioteki do obsługi SSL-a.
    Generalnie szyfrowanie streamów ogólnodostępnych stacji radiowych uważam
    za głupi i bezsensowny pomysł. ;)

    > embedowanie ich w jakiś durnych playerach webowych albo aplikacjach na
    > telefon. Wtedy już zacząłem się zastanawiać ile to radyjko jeszcze
    > pociągnie aż znikną ogólnie dostępne url na jakieś ukryte wooshmoo
    > dostępne tylko dla zamkniętych playerów. O znikaniu (zastępowaniu czymś
    > innym) ogólnie dostępnych  formatów audio nie wspominając.

    W części takich sytuacji jeszcze można sobie poradzić, przeprowadzając
    analizę ruchu sieciowego za pomocą narzędzi deweloperskich Chrome'a.
    Często taki webowy playerek pod spodem po prostu otwiera stream, którego
    adres można wyłuskać.