    From: adam13lat <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio internetowe DIY - dziwne zrywanie dźwięku
    Date: Thu, 15 Sep 2022 10:09:02 +0200

    Dnia Thu, 15 Sep 2022 09:03:14 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Z klasycznym radiem to nie ma wiele wspólnego. To tylko odtwarzacz
    > streamów z Internetu.
    Wiem, że z klasycznym radiem to nie ma nic wspólnego.

    > A co do nauki C, to też nie wiem czy to najlepszy
    > projekt. Jeśli go skończę, to nie pozostanie tam zbyt wiele do pisania.
    > Jeśli chciałbyś sam nad tym popracować w obecnej formie, to musisz się
    > liczyć z tym, że wykorzystane jest tam trochę dość specyficznych i
    > raczej dość starych bibliotek od Microchipa. Obecnie (np. na ESP32)
    > wiele rzeczy robi się zupełnie inaczej i nieco prościej.

    Od czegoś chciałbym zacząć. Kiedyś w przeszłości zdobyłem źródła pewnej
    aplikacji na urządzenia typu PDA. Nie mając wcześniej styczności z tą
    materią, ściągnąłem sobie SDK, zaimportowałem źródła projektu, w menu
    dopisałem zakładkę z polskim interfejsem, skompilowałem, wgrałem i działa.
    Tak zacząłem przygodę z C/C++...
    Zdaję sobie sprawę, że obecnie (na ESP32) wiele rzeczy robi się zupełnie
    inaczej i zapewne prościej, jak piszesz. Tylko nie wiem czy trafi mi się
    okazja i znajdę takiego "gotowca". Mam na myśli gotowy projekt, któremu
    się przyglądnę podglądając kod, a potem skompiluję i odpalę.
    Lubię wiedzieć gdzie następują zmiany. Może w przyszłości znajdę jakiś
    projekt w tym temacie na ESP32 w celach edukacyjnych.

    > O którym projekcie mówisz?
    "eMPeDocles" - ze stycznia 2019, - znalazłem go na pewnym forum.

    > Bo radio internetowe od zawsze było jednym z
    > najpopularniejszych zastosowań dla RasPi, jeszcze w czasach oryginalnego
    > komputerka.
    Które RPi wybrać dzisiaj z przeznaczeniem na radio internetowe, aby nie
    wejść w "coś starego"?

    > W Internecie jest tego całe mnóstwo. Sam też kiedyś zrobiłem
    > coś takiego:
    > https://hackaday.io/project/20199-empedocles
    Tak to ten sam.

> [...]
    > mam tam po prostu odpalony MPD + parę skryptów do obsługi przycisków,
    > enkodera obrotowego oraz odbiornika IR. Trzeba by dorobić jakiś
    > interfejs graficzny oraz WWW. Dzisiaj tez inaczej wykonałbym płytkę -
    > oryginalnie miało to iść do kompaktowej obudowy drukowanej w 3D albo
    > wycinanej laserowo ze sklejki. Finalnie jednak urządzenie zostało
    > zamontowane w blaszanej obudowie, a wyświetlacz (większy niż w
    > oryginale) został przeniesiony na płytę czołową. Dodałem też hub USB i
    > kilka dużych pendrive'ów do lokalnego przechowywania plików audio.

    Adam Blat