    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio w urządzeniach mobilnych
    Date: Thu, 06 Aug 2009 21:17:40 +0200

    Waldemar Krzok pisze:

    > No ja czasem słucham PR1 na długich, bo na UKF nie mam.

    No właśnie nie wiem czemu, ale mi się już zakodowało w podświadomości,
    że PR1 to 225 kHz z charakterystycznymi piskami podczas strojenia,
    szumem i przyciętym pasmem. Dlatego jakoś dziwnie mi się go słucha w
    stereo na FM... Eksperymenty z anteną longwire, uziemieniem i prostymi
    odbiornikami o bezpośrednim wzmocnieniu skleconymi własnoręcznie na
    dobrą sprawę jeszcze w dzieciństwie zrobiły swoje. ;)

    No i właśnie tak pomyślałem jeżdżąc rok temu po Europie, że jednak
    odbiór na falach długich wcale takim głupim pomysłem nie jest. Stąd
    właśnie moja ciekawość odnośnie realnych możliwości zbudowania
    odbiornika zintegrowanego z dzisiejszym sprzętem mobilnym. Anteny
    ferrytowej za bardzo wepchnąć się nie da, splątany kabel od słuchawek za
    krótki... Ale może jednak o czymś nie wiem? ;)

    > Mobilny odbiór satelitarny jest bardzo popularny w USA i tam kupisz
    > już radyjka stosunkowo małe (no takie, jak dawne "tranzystory" z lat
    > 60tych) i bardzo tanie (od 30$ ale potrzebujesz abonament też koło

    Słowa kluczowe tutaj to "w USA". ;)
    No i ten abonament o którym wspominasz.
    BTW to idzie w oparciu o jakieś dedykowane satelity, czy łapie normalny
    stream audio nadawany z transponderów zwykłych satelitów, jak HotBird i
    Astra?

    > średnich jest pełno stacji. Fajne są stacje małej mocy w okolicach
    > 1600kHz informujące lokalnie (np. korki, objazdy albo w okolicach
    > jakichś parków rozrywki o ciekawostkach). Mają zasięg kilka km.

    No tak, a na naszych falach średnich pustka... ;)

    > 100EUR (Morphy Richards). Mam też frontend do kompa, dekoder to Dream
    > Frauenhofer Institut. Możesz tym słuchać AM, LSB, USB, CW, DRM. DAB
    > i DAB+ niestety nie ma.

    Hmm... Może warto będzie zainteresować się tematem. ;)