  • 11. Data: 2020-12-19 14:10:51
    Temat: Re: W - watosekunda to nie to samo co Wh watogodzina
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    Soeralgenos Tamosoll <S...@c...farm.invalid> wrote:
    > ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...

    > Kompletny brak konsekwencji!
    >

    > W większości krajów na świecie istnieje system koordynacyjny
    > jednostek miar układu SI 'Systeme international d'unités'.
    >
    > Jedna z jedonostek: ciepła, pracy, energii jest W wat (od Watt),
    > ty zaś walisz z armaty zupełnie inna amunicją!
    >
    > *W* to NIE to samo co *Wh* (watogodzina a właściwie 'watt hours'),
    > W jest podstawową/wyjściową jednostka SI, do której przykleja
    > się przedrostek i przyrostek dopasowywany logicznie do
    > wielkości i czasu.

    Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
    Powiedz mi w ciągu jakiego czasu tyle energi zużyje to urządzenie?

    Znalezione na szybko:
    https://bogatyzwyboru.pl/jak-przeliczyc-w-na-kwh-i-i
    le-to-kosztuje/

    Przypominam że ja cały czas mówię o urządzeniach które kupujemy w sklepach
    i mają podaną moc jaką pobierają.

  • 12. Data: 2020-12-19 15:49:33
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 14:10, ydziO pisze:
    > Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
    > Powiedz mi w ciągu jakiego czasu tyle energi

    1000W to moc nie energia.

    energia to np użycie mocy 1000W przez 2 minuty

  • 13. Data: 2020-12-21 03:21:03
    Temat: Re: Re:kWh jest UMOWNĄ jednostką miary ZUŻYCIA energii elektrycznej
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Soeralgenos Tamosoll" rrlu65$1ae0$...@g...aioe.org

    > Kilowatogodzina jest powszechną/UMOWNĄ
    > jednostką miary ZUŻYCIA energii

    Niekoniecznie zużycia -- po prostu energii.
    Można też ,,wyprodukować'' tyle -- choć moim zdaniem
    nie istnieje coś takiego jak 'produkcja energii' czy
    'zużywanie energii' a raczej 'zamiana jakiejś formy
    energii w/na inną formę energii'...

    Przykładowo elektrownia nie produkuje energii elektrycznej,
    lecz zamienia (w Polsce zazwyczaj) chemiczną (zakletą w węglu
    kamiennym czy brunatnym) na cieplną, którą następnie zamiania
    na elektryczną...

    Węgiel jest pierwiastkiem życia, ale ten spalany w elektrowni
    nie jest w formie czystego pierwiastka... ;)

    > elektrycznej; jednostka jest skracana do kWh.
    > Jedna kilowatogodzina kWh odpowiada 1000 razy na watogodzinę Wh.
    > Watogodzina to ilość energii, jaką urządzenie o mocy jednego wata
    > ZUŻYWA w ciągu jednej godziny.

    > Cytuje...

    > Na to powyższe stwierdzenie każdy odpowie BZDURA!

    Każdy zdrowy na umyśle... W Polsce IMO coraz
    trudniej znaleźć ludzi zdrowych umysłowo...

    Nie warto nad tym rozpaczać -- lepiej z tego korzystać...
    Przykładowo -- gdy zabraknie chętnych na szczepionki
    w uprzywilejowanych grupach społeczno-obyczajowych, ;)
    może znajdę wcześniej swe własne miejsce...

    Porno:
    https://www.youtube.com/watch?v=xGZ6EhmjJPQ
    lepsze niż argumentacja... ;)

    Albo bzdury typu -- ,,więcej o pięć razy''...

    Znam też mONdrości typu -- ,,siła wybuchu równa 100 kiloton TNT''...
    (zamiast 'energia wybuchu' i 'ekwiwalent'...)

    Jest też ,,siła soczewki opiewająca na 2 dioptrie''... ;)
    Jeśli +2 dioptrie dają >>siłę<< soczewce, to -2 dioptrie dają >>słabość<<? ;)

    -=-

    Połączenie moNDrych Polaków z Hamerykanami dać może ciekawe efekty...
    https://www.youtube.com/watch?v=-2QvEJIKCOc
    https://www.youtube.com/watch?v=QLixypu8WHI&t

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-12-21 13:31:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ydziO" napisał w wiadomości grup
    pl...
    wrote:
    > ydziO <ydzio(a)hot.com> wrote...

    Nie w kW/h, tylko w kWh, czy jak kto woli: kW razy godzina.

    Jednostka energii jest dżul J.
    Wat jest jednostka mocy, a to nie to samo co energia.

    >Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
    >Powiedz mi w ciągu jakiego czasu tyle energi zużyje to urządzenie?

    Nie ma "tyle".
    Wat to z definicji 1J/s.

    Wiec suszarka w ciagu sekundy zuzyje 1000J, w ciagu minuty 60kJ, a w
    ciagu godziny 3.6MJ - lub jak kto woli 1kWh.

> [...]
    ile-to-kosztuje/

    >Przypominam że ja cały czas mówię o urządzeniach które kupujemy w

    A artykul akurat o ciekawszych przelicznikach. Tym niemniej na koncu
    masz przyklad z odkurzaczem.

    Tylko - to nie jest "Czas pracy odkurzacza w kWh:"

    J.

  • 15. Data: 2020-12-21 14:23:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > na elektryczną...
    >
    > Węgiel jest pierwiastkiem życia, ale ten spalany w elektrowni
    > nie jest w formie czystego pierwiastka... ;)

    Jakiego życia? Ty nie żyjesz w/g twojej teorii. Zamieniasz jedzenie na
    gówno i posrane pomysły :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2020-12-21 23:40:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ydziO" 5fddfbdb$0$515$6...@n...neostrada.pl

    > Kupujesz suszarkę o mocy 1000W.
    > Powiedz mi w ciągu jakiego czasu
    > tyle energi zużyje to urządzenie?

    -> mocy 1000W
    -> energi

    Qmasz?
    W ciągu jednej Hadziny suszarka o mocy
    1000W pobierze jedną kilowatohadzinę.

    Moc to jakby energia w jednostce czasu:
    Energia=Moc*Czas
    J=Ws

    Jak z szybkością:
    Droga=Szybkość*Czas
    m=(m/s)*s

    Szybkość podajemy w metrach na sekundę czy
    w kilometrach na godzinę -- widać tam czas,
    ale możemy podawać w węzłach... [też na w]

    Oczywiście przy założeniu, że Szybkość i Moc są stałe
    podczas takiego pomiaru. Gdy nie są stałe -- trzeba
    całkować lub radzić sobie podobnie.

    Suszarka może mieć na tabliczce znamionowej
    1000W, ale może pobierać różnie, przykładowo:
    - 40W wiatrak [wiem -- wentylator]
    - 320W grzanie na I biegu ;) (jedna grzałka włączona)
    - 640W grzanie na II biegu ;) (też jedna, ale inna grzałka włączona)
    - 960W grzanie na III biegu ;) (dwie grzałki włączone)

    Podczas godziny możesz włączać różnie, przykładowo:
    - 10 minut 960W+40W (bo włosy są mokre)
    - 20 minut 640W+40W (są już podsuszone)
    - 25 minut 320W+40W
    - 5 minut 40W (aby wystudzić suszarkę)

    wówczas w ciągu godziny pobierzesz nie 1kWh, ale znacznie mniej:
    10kWm+13600Wm+9kWm+200Wm
    (23600+9200)Wm
    32800Wm
    546,6(7)Wh
    prawie 0,55kWh

    Liczyłem w pamięci białkowej, więc chyba nie popełniłem błędu...
    [błędem jest wciąganie się w rozmowy z ludźmi... niezbyt rozumnymi?...
    powiedzmy z ludźmi ciekawymi... ale gdy w efekcie człek policzy
    w swej pamięci to i owo, niekoniecznie popełni wielki błąd, gdyż
    to liczenie będzie stosownym antidotum na toksynę pochłanianą
    podczas takiej poga_wędki...]

    Moc to jakby ;) chwilowa_energia -- energia_chwili. ;)
    (czymkolwiek miałaby być tutaj ta chwila)
    Coś w rodzaju szybkości w relacji do drogi/przemieszczenia.

    -=-

    Z Twoją osobliwą wiedzą mógłbyś być biegłym
    sądowym w białostockim Sądzie Apelacyjnym.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2020-12-21 23:48:51
    Temat: Re: Raz jeszcze por.... ee... znaczy... film... Film o Galileo...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" rrgo94$rpe$...@g...aioe.org

    > Tak czy siak -- nie sfajczę niczego?...

    > powinien mieć moc wyjściową minimum 20 000 mAh

    Nie sfajczyłem, ale i niczego ciekawego nie uzyskałem.
    Być może ten port jest jakoś uszkodzony.
    Może tylko brak mu zenergetyzowania a może jest gorzej...
    Ale nawet brak zasilania jest problemem, bo USB_C oferuje
    różne napięcia...

    - zasilający przewód uszkodzony
    - USB_C uszkodzony
    - akumulator niepewny

    Coraz gorzej... Chlip, chlip...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2020-12-21 23:58:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil Jońca" 8...@a...kjonca

    > Idźcie sobie może obaj stąd.

    Pójdą obaj...
    (obaj, czyli -- 'Soeralgenos Tamosoll' i 'ydziO')

    Pójdą do:
    - sądu, gdzie ,,popracują'' jako biegli sądowi
    - szkoły, gdzie ,,popracują'' jako nauczyciele
    - administracji budynków...

    -=-

    Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne
    jest czarne i nikt nam nie wmówi, że plus jest
    plusem a minus jest minusem...

    Przed laty uznałem, że JK popełnił drobny błąd językowy...
    Dziś wiem, że to JA popełniłem błąd w ocenie obecnego
    Prezesa RP, którego uczniowie (JK uczył studentów prawa
    w Białymstoku) dziś wiedzą doskonale, że 'plus' jest 'minusem'...

    W moim odczuciu to tacy biegli i sędziowie (uczniowie
    JKaczyńskiego) ,,sprzedają'' dziś polską suwerenność.
    MMorawiecki jedynie ,,robi dobrą minę do złej gry''.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2020-12-22 00:12:48
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Moc to jakby ;) chwilowa_energia -- energia_chwili. ;)
    > (czymkolwiek miałaby być tutaj ta chwila)
    > Coś w rodzaju szybkości w relacji do drogi/przemieszczenia.

    No nie wiem ... bo np. moc 3KM to moc jednego konia
    tylko pracującego na 3 zmiany po 8 godzin - :D
    - szybkość i droga przemieszczania się /tegoż konia ?/
    jest chyba bez znaczenia LOL

    Pozdro

  • 20. Data: 2020-12-22 01:35:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5fe0a1ee$0$543$6...@n...neostrada.pl

    Chemię znasz doskonale -- tlenki miedzi chociażby...
    (przy okazji WCz wpuszczanej w USB podczas ładowania telefonu)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Węgiel_(pierwiastek)
    Związki zawierające węgiel są podstawą życia na Ziemi

    --