  • Data: 2016-08-23 16:40:04
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-08-23 10:50, slawek wrote:
    > Python jest bardzo przyjemny. I jednocześnie bardzo przereklamowany. Da
    > się w nim w godzinę napisać całkiem znośny program. A potem okazuje się,
    > że działa on tysiąc razy wolniej niż taki sam program napisany w C.

    Tysiąc powiadasz? Masz jakieś benchmarki?

    > Dodatkowo są pewne problemy z bezpieczeństwem: jeżeli uważasz że jest ok
    > instalować wszystko to co ktoś wrzucił w sieć, to ok.

    No patrz, zupełnie jak model rozprowadzania software na Windowsa który
    działa od 20 lat.

    > Java i C# są zupełnie różne.

    Powinieneś to udowodnić ponieważ w rzeczywistości jest zupełnie na
    odwrót: są identyczne. Róznią się detalami tak bardzo nieistotnymi że
    czepiać się mogą ich tylko netowe trole.

    > C++ to kobyła. Daje tyle możliwości, że i tak nikt tego wszystkiego nie
    > używa. Przykładem jest operator ->*

    Zadziwiające bo ja używam.

    http://tinyurl.com/jsstfb9

    Kazdy język ma jakies ciemniejsze miejsca, w Javie istnieje byt:

    https://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/lang/
    ref/PhantomReference.html

    ... o którym nie wie wielu developerów z 20 letnim stażem.

    > jakiegokolwiek programu w którym byłby sensownie użyty. Do tego Komitet
    > ma ADHD i zmienia standard co dwa-trzy lata.

    Zmienia czy rozbudowuje? Bo różnica ogromna a efekt propagandowy mniejszy.

    > Obiektowy. Jednak znacznie
    > mniej wygodny niż Java.

    Nie. Zalezy od punktu widzenia. Dla przykładu templates w C++ pozwalają
    mi robić rzeczy których Java nigdy nie osiągnie w tak wygodny sposób.
    Nie, generyki to jest bardzo kiepski mechanizm w porównaniu z templates.

    > C++ jest trochę jak te narzędzia co to są naraz młotkiem, śrubokrętem,
    > piłą i korkociągiem.

    Innymi słowy: jeśli język potrafi duzo to jest źle. Lepiej wziąć gorszy
    a następnie wymyslać kwadratowe koło jak trzeba pisać funkcyjnie i
    imperatywnie na przemian. C++ nie jest doskonały ale nie zarzucaj mu że
    potrafi więcej niż inni. To nie jest wada. ma gównianą składnię i wiele
    problemów ale to że potrafi więcej niż inni to akurat nie jest wada.

    > Dużo ludzi używa C++ w ograniczonym zakresie, praktycznie jako C.

    Dużo czyli ile promili?

    > Tak
    > jest z Arduino.

    Akurat tam uzywa się c++ w zaskakująco interesujący sposób (szablony) na
    zlość wszelkim legacy programmers którzy od lat twierdzą że nie wolno i
    kury przestaną znosić jajka.

    > Na mikrokontrolerach nie ma C++, sic! To co jest to kompilatory skośne:

    Dziękuję. Dobrze że ktoś czuwa i natychmiast wyłapuje takie błędy.
    Internet jest Ci wdzięczny. Niech oczywistość zwycięży!

    > Niezupełnie. Jeżeli ktoś ogranicza się do lutowania SMD na PCB to palnik
    > acetylenowy mu zupełnie niepotrzebny. Nazywanie jednak takiego palnika
    > "planktonem" jest chyba nieporozumieniem. W specyficznych zastosowaniach
    > są języki znacznie lepsze niż Java/C++/C#/Python. Ładnymi przykładami są
    > LabView i Verilog. Nie są też "planktonem" Java Script i PHP.

    Żaden z nich nie nadaje się do zrobienia dllki. Po co o nich wspominasz
    w kontekście wątku o pisaniu dllki?