  • 21. Data: 2009-05-03 20:26:44
    Temat: Re: Re: Wzmaczniacz operacyjny-kłopocik
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message
    news:tssrv4pm1kg3umj1lipo1labuuvemq86l8@4ax.com...

    > Tak, to dobry pomysł. Pamiętaj też, aby na wejściu procka był
    > kondensator do masy o takiej pojemności, aby nie ograniczał pasma a
    > robił za antyaliasing.

    Mam 100n na wejściu procka . Ile dać kilo za opampem w szereg do
    przetwornika? Czy dać L4148 czy szotkiego ?

  • 22. Data: 2009-05-04 10:19:52
    Temat: Re: Re: Re: Wzmaczniacz operacyjny-kłopocik
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 3 May 2009 22:26:44 +0200, "Aalbert" <i...@d...net> wrote:

    >"Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message

    >Mam 100n na wejściu procka . Ile dać kilo za opampem w szereg do
    >przetwornika? Czy dać L4148 czy szotkiego ?

    100nF to dość dużo, może się okazać, że korzystne będzie zmniejszenie
    tego kondensatora o rząd. Stała czasowa układu RC powinna być na tyle
    mała, aby sygnał na wejściu przetwornika AC zdążył się ustalić, a to
    zależy od częstotliwości którą chcesz mieć i rozdzielczości
    przetwornika. Powinna być na tyle duża, aby stworzyć filtr
    niedopuszczający do przetwornika częstotliwości wyższych niż połowa
    częstotliwości próbkowania przetwornika.
    Zauważ, że dla diody 1N4148 napięcie przewodzenia osiąga 0.5V już przy
    prądzie 100uA, jeśli chcesz mieć mniej niż 500mV, daj Schottkyego, np.
    BAT43 osiąga 500mV przy 20mA, a to już powinno wystarczyć. Chyba, że
    dasz mały opornik :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2009-05-04 12:12:12
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

> [...]

    > prądzie 100uA, jeśli chcesz mieć mniej niż 500mV, daj Schottkyego, np.
    > BAT43 osiąga 500mV przy 20mA, a to już powinno wystarczyć. Chyba, że

    1k wystarczy ?

  • 24. Data: 2009-05-04 12:50:32
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "Aalbert" <i...@d...net> napisał w wiadomości
    > 1k wystarczy ?

    Jak taki duży to zewnętrzna dioda zbędna. 3mA wytrzyma wewnętrzna, bo -5V z
    OP07 zasilanego -5V nigdy nie uzyskasz.
    Zewnętrzna jako zabezpieczenie wystarczy 4148
    Bezpieczniej jest dać mniejszy opornik (100 Om), bo wewnętrzne A/C SAR nie
    lubią dużych rezystancji źródeł i jakąś diodę Schottky jako zawór
    bezpieczeństwa

  • 25. Data: 2009-05-04 15:36:37
    Od: "Aalbert" <i...@d...net>

    "p" <...@r...tu> wrote in message news:gtmoas$650$1@news.wp.pl...

> [...]
    > Bezpieczniej jest dać mniejszy opornik (100 Om), bo wewnętrzne A/C SAR nie
    > lubią dużych rezystancji źródeł i jakąś diodę Schottky jako zawór

    ok, to tyle, dzięki :-)
    Zmieniłem op ampa na 358, bo skoro wzmacniam to i tak muszę wykalibrować
    żeby poznać charakterystykę toru.