  • Data: 2022-06-11 09:30:55
    Temat: Re: Redmi Note 9 pro po aktualizacji...
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.06.2022 o 03:48, a...@p...com pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 4 Jun 2022 14:57:01 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <t7fkqu$1nrn$1@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    > Wiesz jak nazywaliśmy kiedyś taki wielgaśny przełącznik anten mocy,
    > najeżony wielkimi złączami do tych anten?
    > Jeżozwierz, oczywiście nikt nie twierdził, że ten przełącznik to taki
    > zwierz z kolcami.
    > ROM wśród androidowców to żargonowe określenie, odpowiednik naszego
    > jeżozwierza, w zasadzie powinno się mówić firmware(w przypadku
    > androida raczej crapware) lub , ewentualnie, oprogramowanie układowe.

    Nazwa własna i tyle. Ja z uporem maniaka na pewno nie będę jej negował i
    podpowiadał swojej.  Idę do sklepu, oglądam telefon a gdy widzę w
    specyfikacji parametr ROM to nieby wypadałoby mi z tym polemizować?

    Zdaje się mieliśmy już kiedyś rozbieżne zdanie odnośnie opisu parametrów
    RAMu na innej grupie?

    > Proszę księdza, zęby na tym zjadłem, pierwszy komputer, z którym
    > miałem do czynienia, miał pamięci magnetyczne(ferrytowe), a programy
    > do niego przechowywano na kartach i taśmach dziurkowanych, rolę
    > monitora pełniła drukarka.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/MOMIK_8b
    >
    > Potem były coraz nowocześniejsze, aż do teraz.
    >
    > Szwambuł Trantiputl.

    To nic nie zmienia. W użytku dystrybucyjnym są w opisie dwa rodzaje
    pamięci "ROM" i "RAM" i możemy się do tego dostosować albo nie. Dosłowne
    znaczenie tych nazw jest zupełnie nieistotne.