eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu › Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
  • X-Received: by 2002:a05:6214:19c1:b0:461:f64c:df9d with SMTP id
    j1-20020a05621419c100b00461f64cdf9dmr19636776qvc.14.1656761865478; Sat,
    02 Jul 2022 04:37:45 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6214:19c1:b0:461:f64c:df9d with SMTP id
    j1-20020a05621419c100b00461f64cdf9dmr19636776qvc.14.1656761865478; Sat,
    02 Jul 2022 04:37:45 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!panix!usenet.bluewo
    rldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-m
    edia.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.
    google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 2 Jul 2022 04:37:45 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <t9hl3f$2enc8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=91.224.224.37;
    posting-account=wdldWwoAAADX8OUgn6n7T3MCt9Ks_Sjd
    NNTP-Posting-Host: 91.224.224.37
    References: <t9hl3f$2enc8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <3...@g...com>
    Subject: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    From: M M <m...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 02 Jul 2022 11:37:45 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 2798
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:772871
    [ ukryj nagłówki ]

    Dawno dawno temu (ponad 30 lat) na wakacyjnym wyjeździe z przyczepą mieliśmy
    połączenie +12V z samochodu do przyczepy.
    Spadek napięcia na przewodach był dość znaczny, lodówka w przyczepie działała ale
    ładowanie aku już nie. Przewody musiałyby być znacznie grubsze, nie ze względu na
    obciążalność ale właśnie ze względu na spadek napięcia.
    Do tego w tym konkretnym aucie słabym elementem okazał się pasek klinowy alternatora
    - ślizgał się, albo światła w aucie albo lodówka w przyczepie ale nie obie rzeczy na
    raz. Nie, nie był to maluch - jakiś Nissan, benzyna jeszcze gaźnik, może diesle
    miały mocniejsze alternatory, z elektroniki to tam był zegar cyfrowy :)
    Był pomysł na następną wyprawę innym autem (nie doszła do skutku - nadeszły trudne
    czasy, trzeba było sprzedać przyczepę a potem też wszystko inne) - w samochodzie
    przetwornica z 12V na 24V (prosty podwajacz bez stabilizacji, miał to w ofercie
    Conrad) co zmniejszało straty na długich przewodach, a w przyczepie step-down ze
    stabilizacją napięcia 13,8V do pracy buforowej (samoróbka na L4970, mógł też być na
    postoju zasilany z sieci przez klasyczny prostownik do ładowania, przerobiony z
    2-połówkowego na 2 diodach na mostek by podwoić napięcie).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: