    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Renesans Amerykanow
    Date: Mon, 22 Mar 2010 06:10:38 -0700 (PDT)

    On Mar 22, 8:49 am, "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    omm/News/content/R...

    > ze niby hamerykanskie dorównaly japoncom tylko amerykanie o tym nie wiedza i
    > takie raporty maja ich przekonac zeby "buy american"?
    > ciekawe ile w tym marketingu a ile prawdy?
    > brat

    Ta firma od lat prowadzi ta statystyke. ich statystyki w glownej
    mierze polegaja na badaniach opinii uzytkownikow a wiec populacji
    raczej nie sprzyjajacej markom amerykanskim znanym dotad z jakosci
    ustepujacej Japonczykom. Japonce w zasadzie do tego roku zdobywlay
    wiekszosc gornych miejsc w tej statystyce. To pierwszy rok, kiedy
    amerykanskie pojawily sie zdecydowanie na gorze listy w takiej ilosci.
    Co do tego, ze nowe konstrukcje amerykanskie sa coraz lepsze
    potwierdza sie w wielu niezaleznych zrodlach.

    Co do inercji klienta, to akurat zjawisko znane od w marketingu od
    wielu lat. Dlatego tak wazny jest Brand Name. Wystarczy popatrzec na
    to, gdzie znajduje sie na tej liscie Scion. To przeciez tez Toyota,
    tylko pod marka, ktora sie klientowi nie kojarzy z jakoscia Toyoty.
    Zaskakuje strasznie niska pozycja Mazdy, ktora od lat nie wypadala w
    tej statystyce az tak zle. Generalnie szary konsumer nie kojarzy Mazdy
    z Fordem i traktuje ja jak inne Japonczyki, czyli automatycznie
    "wspaniale". Zadziwiajacy jest tez spadek Audi. Pare lat temu to Audi
    byl najlepszym niemieckim produktem. Mercedes zanotowal natomiast
    widoczna poprawe. Dwa lata temu to Mercedes dolowal. VW nie wspominam,
    bo VW regularnie zamyka te liste od dolu.

    JAM