    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Resetowanie sie programatora czasowego
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 14 Jan 2022 12:53:23 +0100

    On Fri, 14 Jan 2022 12:42:23 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Do sterowania lampą akwariową (oprawa z klasycznymi statecznikami magnetycznymi i
    bimetalicznymi starterami ze świetlówkami
    > podmienionymi na retrofity LED) kupiłem elektroniczny sterownik PC-ELE724-00
    > www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/akcesoria-elektrycz
    ne/timery-sciemniacze/programator-czasowy-cyfrowy-7-
    dniowy-pc-ele724-00-gtv,p120956,l1071.html
    > Taka ciekawostka LEDY w nocy nieco się żarzą (jak gwiazdy na niebie), "od zawsze"
    bo kiedyś na zwykłym zegarze mechanicznym też
    > jarzyły się świetlówki.

    Ciekawe ... jakis kondensator przeciw iskrzeniu stykow?

    > Niestety przy jakichś manipulacjach w szafce parę razy ten nowy sterownik mi się
    zresetował, do tego nie włączył lampy rano
    > resetując się sam w nocy, po resecie ustawia się na Monday i zaczyna od godziny
    0:00.
    > Proste?
    > Zimny lut lub nieopatrznie nacisnąłem jakiś guzik...
    > No to kupiłem inny sterownik LXU03
    > www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/akcesoria-elektrycz
    ne/timery-sciemniacze/programator-czasowy-zewnetrzny
    -ip44-dt06-dpm,p131332,l1071.html
    > (przy tym w nocy LED-y retrofitów żarzą się znacznie mocniej, niż przy poprzednim
    sterowniku - coś jak światło księżyca, da się
    > obserwować akwa w nocy, co samo w sobie nie jest przeszkodą lecz zaletą pod
    warunkiem, że nei ucierpi trwałość elektroniki drogich
    > retrofitów LED).
    > i... to samo :-o.
    > Manipulowałem coś przy oprawie (włączałem i wyłączałem) i... sterownik zresetował
    ustawienia (poniedziałek godz. 0:00) :-0.
    > Klapka nad klawiaturą zamknięta, więc przypadkowe wciśnięcie któregoś z przycisków
    wykluczone.
    > Wygląda na to, że obydwa sterowniki mają tę samą elektronikę (klawiatura, ekran
    LCD).

    Calkiem mozliwe.

    > PYTANIE:
    > Jak to możliwe, ze zegar sterujący resetuje się po wystąpieniu jakiegoś zjawiska po
    stronie odbiornika??

    Kup sobie mechaniczny, a nawet dwa, bo jutro moze zabraknac :-)

    Albo kup sobie jakies smart gniazdko, gosund, melink - moze bedzie
    lepiej :-)

    > Moc oprawy to nominalnie 50 wat (pestka przy 3600 watach dopuszczalnych).
    > Może winny jest tradycyjny magnetyczny balast

    Jak masz LED ... moze mozna zdemontowac.
    No wlasnie - zdemontuj/zewrzyj i zobacz co bedzie ...

    >i jakieś indukujące się wysokie napięcie uderzające po zasilaniu z lampy w
    sterownik?

    Niewykluczone ... ale powinien byc odporniejszy.

    J.