eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRewolucja/Rewelacja!Re: Rewolucja/Rewelacja!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
    !not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rewolucja/Rewelacja!
    Date: Wed, 27 Nov 2024 14:22:13 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <h6hgxgkeftag.1rt18doo76jsd$.dlg@40tude.net>
    References: <vi4vga$3d9o0$1@news.icm.edu.pl>
    <ciq60fp1e4c9$.qxihmcw2v576$.dlg@40tude.net>
    <vi6b51$ib4$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.139.242"; logging-data="7766";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:gCIGImbjIsLtQ6492oaSJnLpn50=
    sha256:S88Ok80t3MiIt29mOouTW4mtBdGrHDLrSGA0rfx8ZpY=
    sha1:8Zj+pSfXQZak/N90rTrrdNc3nko=
    sha256:Htnvct7lddNGsKYhszI+FMbcVgPsHNy9e4x+c5GLKIo=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726350
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 26 Nov 2024 23:36:33 -0600, ptoki wrote:
    > On 2024-11-26 11:32, J.F wrote:
    >> On Tue, 26 Nov 2024 18:11:01 +0100, Pixel(R)???????????? wrote:
    >>> https://moto.pl/MotoPL/7,178770,31490293,rewolucja-w
    -paliwach-do-samochodow-na-olej-napedowy-jest-45.htm
    l
    >>
    >>> Prątkowcom zostanie odebrane "rzyganie" na diesla, że przyczynia się do
    >>> produkcji CO2 ??????
    >>>
    >>> "Naukowcy mogą się pochwalić kolejnym odkryciem. Stworzyli diesla, który
    >>> okazuje się 45 razy bardziej wydajny energetycznie od biopaliw.
    >>> Dodatkowo jego produkcja pochłania 4,5 razy więcej CO2 niż naturalna
    >>> fotosynteza. Oto paliwo przyszłości?"
    >>
    >> To jest jakis bełkot, poszukaj oryginału.
    >>
    > Tez bym poczytal.
    > Ale sadze ze to jest dobra droga.

    Hm ... produkować (bio)paliwo do zasilania samochodów, podczas gdy
    mamy możliwość produkowania prądu i ładowania samochodów ...
    Silnik spalinowe mają kiepską wydajność i emitują szkodliwe spaliny.

    Jeszcze jest wersja ogniw paliwowych na biopaliwa, tylko trochę
    teoretyczna, bo chyba nikt nie zrobił na razie odpowiednio dobrych.

    Zaletą paliw jest szybkie tankowanie, ale niby i BEV się mogą ładować
    szybko.

    >> Syntetyczne paliwo jak rozumiem, robione z CO2 z powietrza.
    >>
    > Mysle ze to jest jedyna przyszlosc. Nawet jak juz nakopiemy odpowiednio
    > duzo litu/kobaltu czy co tam jeszcze trzeba.

    No, jest jeszcze wersja baterii z płynnymi składnikami.
    Podjezdzasz na stację, wymieniasz płyn i jedziesz dalej.
    A stacja regeneruje sobie płyn korzystając z OZE.

    > Bo te weglowodory mozna trzymac dlugo. I nadaja sie swietnie do grzania.
    > I beda swietnym dopelnieniem elektryka w zimnych klimatach (webasto)

    Do grzania ... byc może. A jeszcze mogą napędzać pompę ciepła, 300%
    sprawności :-)

    >> "Interesujące w tym procesie jest m.in. to, że osiąga on wysoką
    >> wydajność konwersji energii słonecznej do lipidów. Sięga ona 4,5 proc.
    >> Dla porównania w przypadku naturalnej fotosyntezy wskaźnik wynosi
    >> tylko 1 proc."
    >>
    > A tu ciekawym jak wyglada uzysk. Nie liczylem se tego jeszcze.
    > Rzepak daje olej, slome. Soja chyba tez jakis tam tluszcz daje. A rosnie
    > bez problemu.
    >
    > Do kompletu brakuje fosofranow i azotanow. O ile drugie to sie
    > relatywnie latwo daje pozyskiwac o tyle fosforany i potas juz nie sa
    > tak latwe w pozyskaniu aby wcisnac w ziemie.

    Przecież nie znikają. Trzeba g* w ziemie zwracać :-)

    >> ogniwa słoneczne mają 20-30%, a w dodatku bateria i silnik nie tracą
    >> 60-40%.
    >>
    > Te 60-40% to tylko jak sie nie grzejesz. Jak sie grzejesz to sie biland
    > elektryka mocno psuje...

    Sprawność grzania nadal wysoka, tylko zasięg się skraca :-)

    >>> "Rola diesla na rynku motoryzacyjnym zaczęła być zatem stopniowo
    >>> marginalizowana. W jaki sposób? Kolejne kagańce wymusiły stosowanie
    >>> kolejnych osadników w jednostkach.
    >>
    >> Ale ten syntetyczny biodiesel będzie nadal smrodził na ulicach :-)
    >>
    > Taki urok. elektryk tez smrodzi, tylko inaczej. A z atomu smrodzi tak ze
    > tysiaclecia bedzie to problemem.

    Eee, wcale nie.

    >> Syntetycznym paliwem chwaliła się przed laty US Navy ... ponoć nawet
    >> niedrogie miało być.
    >>
    > Ja pamietam ze w poczatku lat 2000 olej rzepakowy byl po 1.7pln a diesel
    > po jakies 2.70 czy 3pln. Tylko silnik musial byc niewycudowany.
    > Ale nie widzialem takiego co dlugo na takim oleju jezdzil.

    Bo olej podrożał ?

    > Mysle ze biopaliwa sa przyszloscia.

    No cóż ... jak się nam nie uda, to istotnie będą ... owies dla koni
    :-)

    Na razie jest tak, ze tych tradycyjnych biopaliw jest za mało, i
    konkurują z żywnością, i mają jeszcze parę innych wad.
    Choć już gdzieś słyszałem, ze USA-mani marnują więcej żywności, niż
    zużywają ropy :-)

    A pytanie, czy to musi być bio - może odpowiednie fotoreakcje
    chemiczne możemy robić bez biologii. I zamieniac CO2 z powietrza na
    bardziej użyteczne substancje.
    Lub rzeczywiscie jakąś bardziej wydajną biologię.

    Ale patrz początek - srednio nam to potrzebne.
    Na zimę najbardziej, żeby energię zmagazynować.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: