-
Data: 2018-06-25 12:13:17
Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]HF5BS <h...@...pl> wrote:
>> Serwisówka skutera (Yamaha Majesty 125, 2009 r., z CDI):
>>
>> - pierwotne: 0.19 - 0.27 ohm
>> - wtórne: 6.3 - 9.5 kohm
>
> No, faktycznie, jakby się zapomnieć z zasilaniem, to prądzik mógłby popłynąć
> całkiem niewąski... Nieżle, 0.7 kW z haczykiem... Mogło by chyba za webasto
> robić :)
Raczej po prostu strzeli bezpiecznik :)
> Choć to dla prądu stałego, a przecież XL=omega*L, więc jakiby kluczować np.
> jakimś przebiegiem zmiennym-przemiennym (by Jolasia Pupcia Kiepska style),
> to by nawet prądu stałego wpuszczać nie trzeba... aż muszę dorwać taką cewkę
> i się nią nieładnie pobawić kusi diabeł :) (choć ja akurat apage satanas
> raczej)
Tam nie ma przebiegu przemiennego, jest zwykły prostokąt. Oglądałem na
oscyloskopie napięcie. Prąd oczywiście na pewno narasta powoli (bo taka
jest natura indukcyjności).
>> Ciekawostka: w motorze mam cewkofajki, ale jest schemat cewkofajki, na
>> którym jest wspólna masa i nie ma rezystora.
>
> Coraz to mniejsze sie robi chyba, pod mikroskopem niebwem będzie.
Czy ja wiem... rozmiar jest normalnej fajki z "nadbudówką". IMO ma to
sens, nie trzeba prowadzić dodatkowego przewodu WN ani szukać miejsca na
cewki. No i każda świeca ma swoją cewkę. Suzuki GSXF ma dla odmiany dwie
cewki, z których każda zasila dwie świece, połączone szeregowo, tzw.
wasted spark.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wasted_spark
>> Zakładam że tak. W przypadku CDI oporność uzwojenia pierwotnego cewki
>> tylko przeszkadza, w przypadku przerywacza raczej pomaga.
>
> Chodzi ci o iskrzenie styków?
Chodzi o inną zasadę przekazania energii. W przypadku CDI energia jest
przekazywana z kondensatora i musi być przekazana szybko, żeby energii
wystarczyło na wywołanie iskry. W przypadku przerywacza cewka jest
ładowana do momentu wysycenia rdzenia (i ten prąd musi być ograniczony)
a potem nagle rozładowywana po odłączeniu prądu (i w tym momencie
następuje przeskok iskry).
Tak to przynajmniej rozumiem.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.18 12:15 Adam Wysocki
- 25.06.18 15:49 J.F.
- 25.06.18 19:11 Janusz
- 25.06.18 19:17 Janusz
- 27.06.18 10:48 Adam Wysocki
- 27.06.18 10:50 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność