    Date: Sat, 4 Jun 2022 11:42:45 +0200
    Subject: Re: Rezystor z rodowodem
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 04.06.2022 o 11:16, Piotr Wyderski pisze:

    > Ciekawe. Nic poza zwarciem GRD z GND mi nie przychodzi do głowy, ale na
    > to by im wystarczył rezystor na wyjściu wzmaczniacza GRD. A
    > rozkalibrować tam się nie ma co: wzmacniacz transimpedancyjny w trybie
    > prądowym, wtórnik w trybie napięciowym i integrator w ładunkowym. Ten
    > sam opamp w różnych konfiguracjach, w topowych przyrządach pewnie
    > dyskretny. Mnie femtoamper na scalonym opampie wystarczy, to i tak 6000
    > elektronów na sekundę. ;-)

    Nie chodzi o guard.
    Prawdopodobnie to jest zbudowane w oparciu o przetwornik prąd-napięcie.
    A w tym układzie przy zwarciu wejść diabli biorą sprzężenie zwrotne i
    pewnie może nastąpić wzbudzenie. Ale tego nie ma w instrukcji, to już
    moje wymysły. Faktem jest, że pan z Keithleya przy demonstracji z
    indukowaniem prądu przez dyndający kabel zwierał końcówki opornikiem 1G.
    Zabawne, przy takich prądach to właściwie nie różni się od zwarcia.

    Pozdrawiam,
    Paweł