    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor z rodowodem
    Date: Sun, 5 Jun 2022 15:29:29 +0200

    > Hmm, z brązu z armatowej "cascabel" (nie wiem, jak to jest po polsku) (wcześniej
    myślałem, że to z luf armat - hmm, armaty robiło się z brązu?) do dziś odlewają
    Krzyże Wiktorii, ale zostało im tylko 358 uncji na jakieś 80-85 orderów, więc
    oszczędzają, od WW2 przyznali tylko 15 (na 1358 wszystkich).

    > No ale skąd te izotopy?
    > Wlazły w rudę, koks czy wapień?
    W powietrzu, dostają się do stopu w trakcie wytopu, tyle że ja słyszałęm
    tylko o stali. Dlatego do produkcji specjalnych czułych przyrządów albo
    czyści sie powietrze do wytopu, ale to bardzo kosztowne i sie njie uzywa
    tej metody, albo odzyskuje złom zatopiony w morzach sprzed ery atomowej.

    --
    Janusz