  • 1. Data: 2021-12-12 02:08:34
    Temat: Rezystory precyzyjne z Restor
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    Witam,
    czy ktoś zamawiał może rezystory z Restora:
    0207 0,01% TC 5ppm
    chciałbym kilka pojedynczych egzemplarzy zamówić ale nie mogę
    się dodzwonić do nich od kilku dni a chciałbym dowiedzieć się
    jaka jest minimalna rezystancja wykonywanych rezystorów
    przez nich w tej klasie...

    --
    pzdr, j.r.

  • 2. Data: 2021-12-12 11:40:19
    Temat: Re: Rezystory precyzyjne z Restor
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-12-12 o 02:08, Rutkowski, Jacek pisze:
    > rezystory z Restora

    Czy tu nie piszą prawdy?

    https://www.restor.pl/#oferta

  • 3. Data: 2021-12-12 23:19:39
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 12.12.2021 o 11:40, t-1 pisze:

    > Czy tu nie piszą prawdy?
    >
    > https://www.restor.pl/#oferta
    1R 0,01% 0207 to daje 0,1mR dokładności.
    Wierzysz że wyprowadzenia fi 0,6mm na swojej długości 5-20mm
    nie wprowadzą większego błędu?

    Myślę że jest to nie osiągalne przy 2 zaciskach.
    Przy 4 bym się zgodził ale niestety nie oferuje restor.pl
    rezystorów 4 zaciskowych...

    Stąd moje pytanie póki się nie skontaktuję z nimi...
    elpod.com.pl też zamilkł od wtorku...

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2021-12-13 14:30:16
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > rezystorów 4 zaciskowych...
    >
    > Stąd moje pytanie póki się nie skontaktuję z nimi...

    Wiem że Restor ma pewne ograniczenia.
    Pytałem o to kiedyś. Zrobili się bardziej ostrożni po tym jak ktoś miał
    problemy z uzyskaniem deklarowanej dokładności.
    0.01% tak , ale nie przy 1R.
    Przynajmniej z tego co pamiętam.
    Zastanów się nad TCR bo to tak samo ważne jak tolerancja.
    Zapytaj jak szybko się starzeją bo też się można zdziwić.

    IMO zapomnij o tak dokładnym rezystorze przy 2 wyprowadzeniach.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2021-12-14 13:31:46
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 13.12.2021 o 14:30, Adam Górski pisze:

> [...]
    > Zapytaj jak szybko się starzeją bo też się można zdziwić.
    >
    > IMO zapomnij o tak dokładnym rezystorze przy 2 wyprowadzeniach.

    Potrzebuję wzorca do pomiaru rezystancji PT100 ale takiego żeby
    z 24 bit ADC coś sensownego wydusić.
    TCR będzie 5ppm.
    Układ pomiarowy będzie 4 zaciskowy i wzorzec będzie 120R
    ale chcę sprawdzić dokładność ustrojstwa poniżej i powyżej
    zakresu 100-250R.

    Rezystor wzorcowy razem z ADC będzie na zewnątrz komory
    klimatycznej w stałej pokojowej temperaturze,
    Głównie zależy mi aby wyniki pomiarów z kilkudziesięciu
    minut były stabilne.

    Jeśli w rok czasu rezystor popłynie o 0,02% czy 0,05%
    to i tak jest dla mnie w 100% akceptowalne.
    Chociaż deklarują max 0,02%/rok przy składowaniu a sprzęt
    będzie używany może 2 dni w roku...

    Chciałem po prostu zweryfikować czy wzmacniacz różnicowy
    i ADC nie oszukuje a nie mam w domu nic co ma taką dokładność...

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2021-12-14 15:01:22
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > Układ pomiarowy będzie 4 zaciskowy i wzorzec będzie 120R
    > ale chcę sprawdzić dokładność ustrojstwa poniżej i powyżej
    > zakresu 100-250R.

    Ze 100R 0,01% nie powinno być problemu, 100-150pln platynowy
    super duper dokładny. Ojojoj, inflacja. Dziś 200 pln takowy kosztuje.

    + 20 om powinieneś sam ogarnąć za pomocą wzorca 100 om i miernika
    metodą doboru&porównania.

    Zerknąłem i są nawet 120 om 0,01%
    https://pl.farnell.com/w/c/komponenty-pasywne/rezyst
    ory-stale/rezystory-przewlekane?tolerancja-rezystanc
    ji=posneg-0.01pc&st=rezystor

    88pln x 1 pcs
    Tak że nie kombinujcie Rutoski ponad miarę, wykosztujecie się i będziecie zadowoleni.

  • 7. Data: 2021-12-14 15:02:19
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > Jeśli w rok czasu rezystor popłynie o 0,02% czy 0,05%

    Platynowy? A skąd! Tylko nie puszczaj mu 300mA.

  • 8. Data: 2021-12-14 15:10:53
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):

    > 88pln x 1 pcs
    > Tak że nie kombinujcie Rutoski ponad miarę, wykosztujecie się i będziecie
    zadowoleni.

    OT.
    Wiedzieliście Rutkoski? Te vishay`e założył polak "ż", ostatnio grzebałem i trafiłem
    tego niusa.
    Polish-born businessman Felix Zandman.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Vishay_Intertechnology

    Jaki z tego wniosek? PL nie była dobrym miejscem dla biznesów. Paczaj jak skończył
    Karpiński.

  • 9. Data: 2021-12-14 20:25:51
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 15:01, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    >
    > 88pln x 1 pcs
    > Tak że nie kombinujcie Rutoski ponad miarę, wykosztujecie się i będziecie

    Odezwał się pan z elpodu i zamówiłem 100, 120 i 200R
    0,01% TWC 5ppm po 25zł/szt netto
    z dostawą DHL-em za 20zł więc w cenie jednego z farnella
    mam cały zestaw.

    Ps. Mam na nazwisko Rutkowski bez złości...

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2021-12-15 10:48:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello alojzy,

    Tuesday, December 14, 2021, 3:10:53 PM, you wrote:

> [...]
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Vishay_Intertechnology
    > Jaki z tego wniosek? PL nie była dobrym miejscem dla biznesów. Paczaj jak skończył

    Karpiński zrobił - jak na PRL - oszałamiająca karierę. Ale sodowa
    poszła i nie potrafił się dopasować do zastanych warunków. K-202 był
    rewelacyjny ale drogi. Mera-400 nie była tak rewelacyjna ale nie
    wymagała takiego wkładu dewizowego. Efekt jest taki, że Mery
    produkowano a K-202 nie. A Karpiński przerósł socjalizm i poszedł paść
    świnie.

    --
    Best regards,
    RoMan